Blender er en åpen - kildekode , 3 - D -creation suite som dekker alle aspekter av 3 -D design, fra modellering til animasjon. Tilgjengelig for alle de tre store operativsystemene , er Blender en pakke som vanligvis brukes av de som både nye til og meget erfarne med 3 - D kunst generasjon. For å forenkle kreativ bruk , inkluderer Blender flere verktøy , blant som er den Blender Shrink Wrap modifier . Instruksjoner
en
Start Blender programmet og klikk på et arbeid vinduet for å gjøre det vinduet aktivt.
2
Trykk på mellomromstasten , og deretter markere " Legg til"- alternativet i pop -up vindu for å legge objektet til Blender skjermen, som Shrink Wrap modifier vil bli brukt. Velg " Mesh" alternativet, og velg så objektet fra sub - menyen . Målet objektet vil vises sentrert i aktive Blender vinduet.
3
Legg til et objekt å bruke som en wrap ved å trykke på mellomromstasten , og deretter velge "Legg til ", etterfulgt av " Mesh" og deretter " Plane ".
4
klikk på flyet mesh for å velge den, og klikk deretter på "Add modifier "-knappen på bunnen av Blender skjermen . Velg alternativet " Shrinkwrap " fra rullegardinmenyen for å åpne en ny fane som heter " Shrinkwrap . " Angi navnet på målet ditt objekt i rommet merket " Ob : . " Flyet vil bevege seg mot gjenstandens overflate . Du kan flytte flyet vekk litt fra objektet ved å skrive inn et nytt beløp i " Offset "-boksen. Jo høyere tallet er , jo lengre unna wrap ligger.
5
Endre plassering av mesh ved ekstrudering sidene av flyet rundt objektet . Extrude flyet ved å bruke musen til å velge de to punktene på kanten hvor du skaper en ny del av mesh . Klikk på knappen merket " Extrude " og trykk "OK" på bekreftelsen menyen . Beveg musen i den retningen du ønsker å utvide overflaten og slipp museknappen for å lage den nye utvidede overflaten .
6
Fortsett å extrude mesh før du har plassert det over alle områder du ønsker å pakke . Hvis objektet kakker gjennom mesh , juster offset lenger bort fra objektet . Bruk maske som om du plasserer et stykke tøy rundt objektet .
7
Trykk på "Apply "-knappen i modifier vinduet for å bruke krympeplast. Nettet vil tett dekke målområdet der anvendes på forskyvningsavstanden , krympe - innpakning objektet .