Sprite animasjoner er populære former for flash animasjon. Disse animasjonene er i hovedsak de samme som flip bøker og stop animasjoner. Ved å opprette en serie med bilder , hver bare litt annerledes enn den forrige , er en illusjon av animasjon laget . Sprite animasjon ( animasjon ved hjelp av 16 - bits tegn og bakgrunner ) ligner på gamle siderullende spill som Super Mario Bros Grafikken i disse spillene var laget av en serie på 16 - bits bilder , ofte kalt sprites . Mens disse animasjonene er relativt enkle å lage , de krever en viss grad av tålmodighet , planlegging og tid. Du trenger
Forskjellige Sprite ark
Adobe Photoshop programvare
Adobe Flash programvare
Vis flere instruksjoner
en
Åpne de ulike sprite ark i Photoshop. Fortsett å skille sprites fra hverandre . Lagre hvert enkelt sprite som en annen Photoshop-dokumenter .
2
Åpne et nytt dokument i flash . Under Fil -menyen , velg Importer til bibliotek . I pop up navigasjon vinduet finner de lagrede sprites . Importere alle av de lagrede sprites .
3
Lag et nytt lag . Dra et av sprites fra biblioteket til Stage, deretter skjule lag . Gjør dette for hver sprite.
4
Velg en sprite til å begynne med . Gjør sprites laget synlig , så sentrere sprite i midten av scenen.
5
Velg neste sprite , noe som gjør at den er annerledes da den første. Gjør laget synlig . Flytt denne sprite til enten oppå eller knapt til side ( avhengig av sprite ) av forrige sprite.
6
På Tidslinjen ved siden av lagene , klikk og dra nøkkelen rammen av andre sprite til neste nøkkel ramme brakett på Tidslinjen .
7
Fortsett å flytte sprites og viktige rammer inntil animasjonen er ferdig.
8
Test animasjonen. Kontroller at sprites endre relativt sømløst så animasjonen ser ikke flekkete . Gjøre justeringer på animasjon som er nødvendig for å oppnå ønsket resultat .