Dataanimasjon kan være så enkelt eller utfordrende som du ønsker å gjøre det . Gitt de utrolig utvalg av tilgjengelige alternativer , er nesten alt mulig , så hvordan du bruker animasjon programvare vil bli bestemt av det utseendet du ønsker og hva slags program du jobber med . Diskutere tre vanligste metodene for animasjon i noen detaljer vil tjene som en guide, men husk at det ikke er " riktig måte , " er det nesten like mange måter å gjøre en animert video som det er dataprogrammer for å lage det med . Du trenger
Computer
animasjon programvare
Webcam
Mikrofon
Vis flere instruksjoner
Animere med iKITMovie programvare
en
Forstå at stop motion video er en rekke stillbilder som spilles sekvensielt på en rask nok hastighet , lure øyet til å se bevegelse. Dette er tidkrevende , men stop motion programvare, for eksempel iKITMovie , har forenklet prosedyre slik at selv barn kan gjøre dem . Dobbeltklikk på "Last ned " for å få en prøveversjon av programvaren på iKitMovie.com . Følg instruksjonene på skjermen for hvordan installasjonen deretter åpne programmet . Klikk på " Lag nytt prosjekt , " tittelen på prosjektet og velg deretter " Lagre".
2
Fest en mikrofon og opptaksenhet ( webkamera , digital kamera eller videokamera) til datamaskinen , og klikk deretter på " Capture "for å starte . Velg ditt digitaliseringsenhet i vinduet som vises og velg deretter " OK ". Når du klikker på "Capture " igjen , vil " Snap "-knappen vises . Velg dette hver gang du vil ta et bilde og bildene vil komme opp nederst på skjermen i programvinduet .
3
Legg lyd til video ved å klikke på bildet i programvinduet der du vil sette inn lyd og velg "Audio "-knappen , etterfulgt av " Voice Over "-knappen . Klikk på " Record" og snakke inn i mikrofonen mens du ser på videoen at lyden synkroniserer slik du vil ha det. Når du er ferdig , klikk på "Stop ". Lydeffektene lagt på samme måte : " . Sound " bla til stedet i programvinduet der du vil legge til lyd og klikk på "Audio " og deretter Du vil se en liste over tilgjengelige lyder, som du kan klikke på for å forhåndsvise. Når du har valgt din lyd, klikk på " Legg til liste " for å plassere den i filmen og gjenta etter behov.
4
Edit ved å klikke på enkeltbilder og trykke "Delete" på tastaturet for å bli kvitt dem , eller kopiere rammer ved å klikke på rammen til å kopiere, for å høyreklikke få opp menyen med alternativer deretter velge " Kopier". Klikk på en ramme i nærheten av der du ønsker å kopiere den deretter høyreklikk for å markere "Lim Erstatt " eller "Lim Etter ".
5
Export filmen . Den nederste ikonet på venstre side av skjermen er en filmrull . Klikk på den og du vil få opp " Make My Window" skjerm. Trinnene for eksport er oppført som tre separate knapper . " Movie Source " lar deg velge hvor mye av filmen som skal eksporteres. " Movie Properties" lar deg sette eksport preferanser, som for eksempel størrelsen på filmen , utgang størrelse og format (for eksempel hvis det er en WMV -fil eller en MP4) . " Movie Type" kan du nevne filmen og velge output type ( slik som MP4 for YouTube) .
Animere med Artoonix Programvare
6
Bruk Artoonix programvare for å animere dine egne 2D bilder. Det første trinnet er å utvikle et tegn, enten på papir eller digitalt , og lagre filen på datamaskinen din . Dette vil innebære skanning hvis du bruker papir . Last ned Artoonix på Artoonix.com /no /download.html og følg instruksjonene på skjermen for å installere den.
7
Klikk på " New Project" og navnet videoen. Når ikonet med navnet ditt vises i Prosjekter listen, dobbeltklikk for å åpne den. Deretter oppretter rammer. Rammer delt tegningen inn i deler som du selv kan flyttes , noe som sparer deg bryet med å re- tegning igjen og igjen . For eksempel, hvis du har tegnet en mann og ville ha ham til å nikke , ville du tegne en ramme rundt hodet , noe som gjør det til en bevegelig del . Klikk på " Create New Frame" på verktøylinjen og velg " Legg til ny ramme. " Du vil se en side merket " Legg til ny Frame 1 , " og ramme verktøy vil dukke opp. Når du oppretter en ramme, du samtidig få et objekt , som vises på Object panel . Navngi objekter for å gjøre det lettere å se hva du manipulere , for eksempel kan objektet en "topp ", objekt to " venstre arm . " Klikk på et objekt for å velge det, så bruk de verktøyene som synes å tegne, farge , slette etc. Ved å klikke på "Apply "-knappen vil vise en ramme du nettopp laget.
8
Copy din tegning som et nytt bilde med mindre endringer for å skape enkeltbildene som utgjør video . For å gjøre et nytt bilde , klikker du på "Repeat Selected Frame" -knappen på toppen av verktøylinjen panel . Ikonet er to ark med en blyant over. Skjermen vil nå vise " Duplicate Frame 2 ", og du vil se at din forrige bilde har blitt kopiert . Trykk på " Simple Transformer" -knappen for å se objektene , og klikk inne i boksen som vises rundt hver enkelt å flytte, rotere og endre størrelsen på objektet . Når du er ferdig , klikk på " Apply " igjen og du vil ha to skudd av filmen. Gjenta trinn 2 og 3 , etter behov , inntil filmen har alle de bildene du ønsker.
9
Still video timing ved å markere bildene og trykke på " Change Time Delay" -knappen . En dialogboks vil dukke opp slik at du kan stille inn tid i form av minutter, sekunder eller millisekunder , og skuddene som du markerte vil spille på frekvensen du velger. Klikk på " OK" når du er ferdig .
10
Legg lyd til filmen. Koble til mikrofonen på datamaskinen og sørg for at den er aktivert i lyden panel , sjekk ved å trykke på mikrofonen . Du bør se bevegelse på nivå indikator . Audiopanelet er på bunnen av skjermen. Hvis panelet er skjult, trykker du på " Vis /skjul "-knappen . Om utkastet video forhåndsvisning panel , trykk på " Home" -knappen for å flytte markøren til begynnelsen av sporet, og klikk på " Start", " stopp" eller "Avbryt" etter behov . Sett opptak i video ved å klikke på sporet omtrent ett sekund fra begynnelsen og deretter velge " Import Audio . " Klikk på " Kopier valgte Lyd til utklippstavlen" og plassere markøren på banen . Trykk på "Sett inn lyd fra utklippstavlen" knappen for å sette inn, og bruke utkastet video forhåndsvisning verktøylinjen for å se og høre den ferdige animasjon. Til slutt klikker du på " Movie "-knappen to ganger , én gang for å kode den og igjen for å se videoen .
Animere med Moviestorm Programvare
11
Bruk Moviestorm , som er en mal - basert metode for animasjon . De settene, rekvisitter og skuespillere er gitt, slik at du kan starte filmingen umiddelbart . Last ned gratis prøveversjonen på Moviestorm.co.uk /Moviestorm . Installere det på datamaskinen din ved å følge instruksjonene på skjermen kommandoer deretter åpne programmet . På toppen av skjermen er sju ikoner: set , karakterer , action , film, redigere , gjengi og publisere. Klikk på "Ny Movie " og deretter på "Set" knappen for å bygge ditt sett . Hvert sett alternativet kan endres ytterligere med rekvisitter, farger, lys , årstid og mer. Når du har ditt sett , klikk på " Character "-knappen og velg din cast . Maler vil igjen dukke opp slik at du kan tilpasse slik du ønsker .
12
Klikk på " Handling" -ikonet for å begynne å bygge din tomt . I dette vinduet vil du se figurene dine til én side av apparatet. Klikk og dra for å plassere dem , og deretter velge rekvisitter eller andre aktører for å gjøre dem til å samhandle . For eksempel vil klikke på bakken gjør en skuespiller gange . Lister over alternativer er tilgjengelig hver gang du klikker . Å få dem til å snakke, klikk på " Say " og en dialog skjerm med en markør vil dukke opp. Skriv hva du vil de skal si og velg deretter "OK".
13
Klikk på " Film" -ikonet for å få opp kameraet utsikt. Fra dette vinduet kan du klikke på en skuespiller til å endre sin posisjon i scenen og justere kameravinkler . Du kan legge til flere bilder og foreta kutt i denne modusen også. Når filmingen er ferdig , klikk på "Rediger" -ikonet for å filtrere gjennom de bildene du vil beholde eller kaste, og å legge til titler og kreditter . Den " Render "-ikonet vil automatisk formatere film i en versjon som kan lastes opp til YouTube.com . Selv etter at filmen har blitt gjengitt , er det alltid mulig å gjøre endringer og re- lagre filmen til du er fornøyd .