Animasjon er kunsten å plassere litt forskjellige bilder i en sekvens deretter spille dem i høy hastighet for å skape illusjonen av bevegelse . Det er hvordan alle tegneserier er gjort. Todimensjonal animasjon er rett og slett animasjon som du bare kan se én side av gangen. I motsetning til 3D-animasjon , synes 2D flere flate , og det er vanligvis billigere og enklere å produsere 2D. Animasjon i seg selv er en kunst som kan ta år å perfeksjonere grunn av tegneferdigheter involvert , men det er ikke umulig å lære å animere 2D tegneserier. Det tar bare tid og praksis. Instruksjoner
en
Bruk Adobe Flash som er en dyr , men likevel populær , program for 2D-animasjon , og tilbyr en rekke avanserte verktøy for 2D-animasjon . En av disse avanserte verktøy er et bein rigging system, som lar deg plassere virtuelle " bein " på animerte figurer . Du kan deretter flytte disse bein å simulere bevegelsen av figurene i animasjonen.
2
Last ned og prøv Pencil . Blyant er et open source program som lar brukerne lage 2D-animasjoner . Siden det er fri programvare , vil det ikke ha så mange funksjoner som Flash har , men det fortsatt tilbyr effektive verktøy for å hjelpe deg å lage 2D-animasjoner . En ting det har at Flash ikke er forskjellige typer lag. Avhengig av hva du bruker et lag for , det er forskjellige typer å bruke. Lag er som navnet tilsier: forskjellige lag som du kan tegne på . Blyant klassifiserer sine lag for både vektor og bitmap bilder. Vektor bilder er de som du tegner mens bitmap- bilder er mer som bilder som allerede er tatt . Å ha separate lag for hvert åpner for bedre organisering innenfor 2D-animasjon .
3
Gi Toon Boom en virvel. Toon Boom er ikke freeware, men det er ikke så dyrt som Adobe Flash. Laget av et kanadisk selskap , har det vunnet mange priser for sin programvare evner. Kameraet lar deg plassere et virtuelt "kamera " inni animasjonen slik at du kan se på den fra ulike vinkler avhengig av hvor du plasserer kameraet. Det er nesten som å se på 2D-animasjon i 3D for å fastslå eventuelle feil som du tror din animasjon kan ha .