Bilde seere , noen ganger kalt " bildegallerier " eller " porteføljer ", legg inn bilder og andre bilder i en presentasjon -lignende format . En typisk tilnærming er å arrangere flere små bilder , eller " miniatyrbilder, " langs siden eller toppen dokumentvisningsområdet --- kjent som " scenen" i Flash. Miniatyrbildene, når den klikkes, viser en full - size versjon av bildet nær sentrum av scenen. I Flash er en enkel og vanlig metode for å lage denne bildeviseren til å konvertere bildene til Knappesymboler og deretter gjøre dem klikkbare med grunnleggende " hendelse lytteren " ActionScripts . Du trenger
Adobe Flash CS2 eller senere
Adobe Photoshop , Photoshop Elements , Apple iPhoto , Windows Paint eller et annet bilderedigeringsprogram
Vis flere instruksjoner
Få Pictures Ready
en
Åpne bildene i et bilderedigeringsprogram , for eksempel Photoshop eller iPhoto .
2
Lag to kopier av hvert bilde . Du trenger en full - size versjon og en miniatyr versjon . Den faktiske størrelsen og dimensjonene av hver versjon vil avhenge av den tiltenkte skjermstørrelsen av Flash bildeviser filmen og den opprinnelige størrelsen og formen på bildene dine. For 6 x 4 tommers bilder , for eksempel, kan du gjøre bilder i full størrelse 400 av 300 piksler og miniatyrbilder 100 med 75 piksler.
3
Lagre bildene som JPEG-filer ( . jpg) . Gi hvert miniatyrbilde og bildet i full størrelse satt tilhørende navn. For eksempel nevne miniatyrbildene " thumbnail1.jpg ", " thumbnail2.jpg , " osv. Navn på matchende bilder i full størrelse " picture1.jpg , " picture2.jpg , "og så videre .
Opprette Picture Viewer i Flash
4
Start en ny Flash FLA film.
5
Sett skjermen området, eller "scenen ", til ønsket størrelse på ditt bildeviser . for å gjøre dette , klikker du på "Endre" på menylinjen og velg " dokument" for å åpne dialogboksen Dokumentegenskaper . Endre " Bredde" og "Høyde " dimensjon felt til ønsket størrelse for deg filmen . Et godt , trygg størrelsen er 766 x 700 piksler denne størrelsen passer de fleste skjermer uten å tvinge brukeren til å bla til venstre og høyre for å se hele siden
6
Importer bildefiler i filmen slik: . . Klikk på " fil " på menylinjen , velg" Import "og velg deretter" Importer til bibliotek " fra sub - menyen . Gå til katalogen som inneholder deg bilder . Velg dem og klikk" Open ".
7 < p> Dra en miniatyr fra biblioteket til scenen . plassere det der du vil ha din første bildene for vise.
8
Høyreklikk på miniatyrbildet og velg " Konverter til Symbol " fra pop -up menyen . Dette åpner Konverter til Symbol dialogboksen . Skriv inn et navn i " name" -feltet , og velg deretter " Button "-knappen . Klikk "OK ".
9
Gå til Egenskaper panel (vanligvis vises til høyre for scenen) og skriv " button1 " i Instance navnefeltet ( første felt i panelet ) .
10
Høyreklikk Frame 2 i tidslinjen panel og velg " Sett Nøkkelbildekontroll " fra pop -up menyen .
11
Dra bildet i full størrelse som passer til thumbnail du plassert på scenen tidligere. Plasser den på det stadiet der du vil ha de i full størrelse bilder å vise
12
Høyreklikk Frame 1 i tidslinjen panel og velg "Handlinger " fra pop -up menyen Type (eller klipp og lim inn) følgende ActionScript i prosedyrepanelet : . .
stop ();
button1.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , onClickPlay ) ;
funksjon onClickPlay ( event: MouseEvent ) : void { gotoAndPlay ( " 2 "); }
Dette skriptet stopper filmen i ramme 1 og lytter etter et klikk på miniatyrbildet . Når det "hører " et klikk på miniatyrbildet , spiller Flash to Frame , hvor du har plassert det tilsvarende bildet i full størrelse . < . br >
13
Høyreklikk Frame 2 i tidslinjen panel og velg "Handlinger " fra pop -up menyen Skriv inn følgende skript i Actions -panelet : en
stop ();
Dette skriptet stopper rett og slett filmen i den andre rammen , hvor du plassert din første full - size bilde .
14
Gjenta disse trinnene for det andre settet med bilder. Denne gangen , selv om , gi knapp symbol forekomsten navnet " button2 . « Stikk i full størrelse bilde i ramme 3 ikke glem å plassere en " stop (); " . . skript i prosedyrepanelet i Frame 3
ActionScript for å gjøre andre thumbnail klikkbare går inn i prosedyrepanelet i ramme 1 , under skript du har plassert der tidligere Her er skriptet : en
button2.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , onClickPlay2 ) ;
funksjon onClickPlay2 ( event: MouseEvent ) : void { gotoAndPlay ( " 3 "); }
Legg merke til at i dette skriptet " button2 " erstatter " button1 " i begynnelsen av skriptet " onClickPlay2 " . erstatter " onClickPlay " i de to første linjene , og "3" erstatter " 2" i parentes bak " gotoAndPlay . " Dette skriptet lytter etter et klikk på den andre miniatyrbilde ( f.eks navnet " button2 ") , og når den hører et klikk på at thumbnail , spiller Frame tre .
15
Gjenta denne prosessen for hvert sett med bilder . for eksempel kan den tredje Button symbol forekomsten navnet " button3 . " Plasser matchende bildet i full størrelse i ramme 4 Opprett hendelse Listener script igjen ( i ramme 1 ) , endre det slik at " button3 " erstatter " button2 "; ". onClickPlay3 " erstatter " onClickPlay2 " i de to første linjene , og " 3 " bak " gotoAndPlay " er erstattet med en "4 ".