A -knappen i Macromedia ( Adobe ) Flash kan tjene mange formål , noe som inkluderer dirigere brukeren til en nettside eller sette av en hendelse i flash-fil selv. I begge tilfeller er det enkelt å lage selve knappen , og det tar ikke mye å tildele forskjellige oppgaver til knappen. Sørg for å bruke Action Script 2.0 for å unngå eventuelle problemer med Action Script knappekommandoer . Instruksjoner
Opprette en knapp
en
Åpen Macromedia Flash, klikk på "File " og deretter "Ny ... " å åpne opp filtype vinduet for valg . Velg " Flash File ( Action Script 2.0) " og trykk " OK " for å opprette en ny Flash- dokument.
2
Klikk på rektangelet verktøyet, eller noen annen form etableringen verktøyet , og bruke den til å lage en form som skal brukes som knappen din . Alternativt kan du importere et bilde som skal brukes som knappen din .
3
Klikk på valget verktøyet og bruke den ved å klikke på arbeidsområdet og dra den over figuren for å markere hele formen du opprettet . Hvis du brukte et importert bilde , merker du det på samme måte .
4
Høyreklikk på valget ditt og velg " Konverter til Symbol ... " alternativet. Du kan trykke på "F8" på tastaturet i stedet. Dette vil åpne symbol konvertering vinduet
5
Klikk på drop -down menyen under "Type :". " . Button " og velg Trykk "OK" og din form vil nå bli konvertert til en knapp.
Making It Funksjonell
6
Velg knappen ved å klikke på det med markeringsverktøyet og trykk "Shift + F3 " på tastaturet . Dette vil bringe opp atferd menyen .
7
Klikk på " Add Behavior "-knappen ( plusstegnet ) . Dette vil få opp en liste over atferd som du kan legge til knappen din .
8
Velg riktig atferd som du ønsker å bruke til knappen . For eksempel kan du bruke " Gå til Web Page " oppførsel for å gjøre knappen lede brukeren til en nettside når hun klikker på knappen .