Stick animasjon bruker stokk tall i stedet for trukket 2D -eller 3D- objekter for å lage animerte scener . Avansert stick animasjoner kan vare i flere minutter og inneholder kompliserte animerte bevegelser . Disse bevegelsene , men kan gjøre pinne animasjon ser hakkete og forvrengt , tar bort fra glede i å vise animasjon. Du kan gjøre endringer i animasjonen prosess som kan resultere i filmer som ser glattere , endre seeropplevelsen til det bedre , uten mye å endre det generelle utseendet og følelsen av animasjonen. Du trenger
PC
animasjon programvare
Vis flere instruksjoner
en
Glatt utseendet på filmen ved å øke antall bilder per sekund ( fps ) av animasjonen . Sett fps hastighet på 30 bilder eller mer for å få bevegelse på linje med tv- sendinger . Jo høyere bildefrekvens Jo mer detaljert animasjon kan være , slik stokk tall ser ut til å bevege seg sømløst fra en stille til en annen.
2
Reduser trinnvis bevegelse av animasjonen bilde for bilde slik at bevegelser er mindre jerky . Bruk fem rammer for å bevege en arm fra utgjøre en til pose B , for eksempel, i stedet for en enkelt ramme . Beveg armen lett i hvert mellomliggende ramme for å skape en jevn flytende bevegelse av animasjonen . Gjør dette for alle animasjoner , men spesielt for animasjon av primære gjenstander som stick figur tegn.
3
Reduser størrelsen og antallet av tilfeldige objekter i bakgrunnen animasjon. Mens bakgrunnsanimasjonen legger til den generelle utseendet på den primære animert bevegelse som fremme din animasjon historie , for mange bakgrunn animasjoner bremse bildefrekvens på animasjonen tegningen etter at filmen går gjennom komprimering før visning. Som filmvisningsprogram spares projeksjon av dine animerte filmen å spare avspilling ressurser , vil den slippe rammer på bevegelse , slik at avspillingen å vokse hakkete. Jo mindre animasjon har det å trekke , jo mindre sannsynlig er det å slippe rammer , opprettholde glatthet av animasjonen.
4
Render animasjon ved hjelp av animasjon program med en senket komprimering . Gjengi filen for visning ved hjelp av animasjon program komprimerer hvert trukket ramme av animasjon. Dette komprimering prosessen fjerner data fra hver ramme for å gjøre filstørrelsen mindre, disse dataene kan inneholde bevegelse som når den er droppet fører til en økning i choppiness . Jo mindre komprimering gjort på en fil den større filstørrelsen , øke nedlastingstid eller båndbredden som er nødvendig for nettverk streaming, men i sin tur øker det glatthet av endelige visning produktet.