Opprette en knapp i Flash CS3 gjør at programmerer å legge logikken til noe element på skjermen , det være seg et bilde , objekt , video eller grafisk . Logic gjør for samhandling mellom publikum og prosjektet og forteller Flash for å utføre ønsket handling når brukeren samhandler med knappen. ActionScripting er programmeringsspråket som brukes til å bygge Flash prosjekter , en solid forståelse av språket og hvordan det fungerer i programmet er en nødvendighet for å bruke Flash. En solid kjennskap til programmet , dets verktøy og arbeidsplass er nødvendig for å fullføre denne opplæringen . Andre tutorials er tilgjengelig i ressursene i denne artikkelen . Instruksjoner
en
Åpen Flash og starte et nytt prosjekt fil ved hjelp av ActionScript 2.0 eller 3.0. Flash bruker ActionScripting ( AS ) som sin programmeringsspråk for å legge til interaktivitet til prosjektet og de to versjonene av språket, AS 2.0 og AS 3.0, er helt annerledes. Pass på at du forstår AS format valgt som du beveger deg fremover i prosjektet.
2
Bruk Object Tool og lage en sirkel eller firkant objekt på Stage din . Ved hjelp av grafikk, bilder eller videoer som knapper er også et alternativ. Gå til "File "> " Importer til bibliotek " og velg din utenfor grafikk ved å følge dialogboksen. Flash vil importere dine eiendeler til biblioteket. Å plassere dem på scenen for konvertering til en knapp , bare dra og slippe objektet på Stage din .
3
Plasser objektet på ønsket sted ved hjelp av Selection Tool til å flytte den gjennom Stage . Når plasseringen er angitt, klikker du på objektet med markeringsverktøyet . En tynn blå strek indikerer at objektet er merket.
4
Venstre klikk med musen på objektet og velg " Konverter til Symbol" fra menyen. En dialogboks vil vises , og du kan endre navnet på knappen. Med knappen funksjon i prosjektet - som " hjem " eller "Play" - vil hjelpe deg med å organisere prosjektets ulike symboler og knapper . Velg " Button " og " OK " for å konvertere objektet til en knapp.
5
Legg ActionScript til knappen for å oppnå den ønskede funksjonaliteten til dette elementet i prosjektet. Alternativene for å legge logikken til en knapp er uendelige , men forståelsen AS språk og hvordan det fungerer i Flash er nødvendig å programmere de ulike knappene og interaktive elementer i prosjektet .
6
Marker den nye knappen ved hjelp den Selection Tool , og gå til "Window "> "Handlinger " og " Handlinger - Button" vinduet vil vises . Skriv inn din ActionScripting i denne plasseringen for å legge til funksjonalitet på knappen din . En felles kommando for en knapp som brukes til å få tilgang til en ekstern nettside er som følger : on ( release) { getURL ( " http://www.google.com "); } Koden må kopieres nøyaktig for Button å fungere ordentlig .
7
Lagre prosjektet og teste funksjonaliteten på den nye knappen ved å publisere en forhåndsvisning . Gå til " Fil "> "Publiser Preview" > "Standard" - en offline-leseren vises slik at du kan teste nettstedet . Hvis knappen ikke fungerer slik du hadde tenkt , tilbake til Flash og en " Compiler feil "-vinduet vises og indikerer de feilene som er gjort i programmering av knappen .