3D Studio Max, produsert av Autodesk , brukes til å lage 3D-modeller , som for eksempel interessante karakterer og reelle objekter . Når du ønsker å lage en 3D- modell basert på et bilde, har du to valg . Du kan enten legge til et bilde flyet til 3D- arbeidsområdet , eller du kan endre bakgrunnsbildet på en viewport . Bilde flyene er det beste alternativet for når du ønsker å bruke et eksempel bildet for mer enn én vinkel av et objekt , slik som front og profil visning av en karakter ansikt. Instruksjoner
en
Start opp din kopi av 3D Studio Max . Dobbeltklikk på ikonet på skrivebordet , eller starte det fra Programmer-delen av " Start"-menyen .
2
Velg Plane verktøy i Lag -panelet på høyre side av skjermen . Klikk nær øvre venstre hjørnet av Front viewport panelet og dra musen til nedre høyre side av denne synsfeltet. Slipp museknappen . En blank planet har blitt lagt til scenen .
3
Start Material Editor ved å trykke på "M "-knappen på tastaturet. Velg " 2 - sidig " under Shade Grunnleggende parametre . Endre fargen verdien i Self- Illumination delen under blinn Grunnleggende parametre til 100 .
4
Klikk på den lille grå boksen ved siden av " Diffuse " i Blinn Basic Parameters delen. Velg " Bitmap " og naviger til der du har ditt bilde som er lagret på datamaskinen. Klikk på filnavnet og velg " Open".
5
Klikk flyet i Front synsfeltet og klikk på " Tilordne materiale til markering" -knappen i Material Editor å tildele bildet til flyet . Klikk på " Vis kart i Viewport "-knappen slik at du kan se resultatet i arbeidsdagen din synsfeltet. Du har nå et bilde fly i 3D Studio Max skrivebord.