Adobe Flash er ideelt for å skape stick figur animasjoner fordi det tilbyr en enkel tegning grensesnitt og en komplett tidslinje redigering system . Som de fleste Adobe- programmer, kan Flash brukes til svært komplekse oppgaver , men noen med relativt liten erfaring kan også lage animasjon rett ut av boksen. Alt du trenger er noen forståelse av lag og tidslinjer . Du trenger
Computer
Adobe Flash
Vis flere instruksjoner
en
Åpne en ny Flash-fil. Hvis du vet hvilken størrelse du vil at animasjonen skal være, sette det i eiendom -feltet. Ellers er 800 x 600 en god mellomting mellom en liten fil størrelse og høy oppløsning.
2
Tegn ditt første pinne figur tegnet på tegningen området eller "scenen ". Dette skaper det første bildet i tidslinjen din .
3
Lag et nytt lag i tidslinjen din ved å klikke på "Nytt lag "-knappen . Når du oppretter en animasjon for laget , påvirker det bare elementer i dette laget selv om andre lag vil forbli synlig. Og , kan du skjule lag hvis du ønsker det.
4
Tegn ditt andre pinne figur på scenen . Du vil se begge figurene på scenen , fordi du er fortsatt i den første rammen.
5
Gjenta dette trinnet for hver figur eller element som du ønsker å animere. For bakgrunnselementer at du ikke vil animere , bruke et eget lag . Nevne alle dine lag for å unngå forvirring .
6
Velg laget for en figur du ønsker å animere. Gå til et punkt i tidslinjen hvor animasjonen oppstår . Hvis du bruker en bildefrekvens på 24 bilder per sekund, og du vil at animasjonen skal være 1 sekund , gå til 24. rammen. Høyreklikk på den valgte rammen og klikk på " Sett keyframe . " Dette gjenskaper den første rammen .
7
Rediger denne keyframe inn hva du ønsker den skal være. Hold animasjoner enkel for hver bevegelse , må du ha et eget lag , så flytte bare ett lem gangen. Hvis du ønsker å ha mer komplekse bevegelser , opprette separate lag for hvert ben .
8
Høyreklikk i laget mellom de to nøkkelbilder. Klikk på "Opprett classic tween . " Hvis du har en pre - CS4 versjon av Flash, lyder kommandoen " Create Motion Tween . "
9
Gjenta disse trinnene for hver bevegelse som dine kølle tallene vil gjøre . Lagene holde tegn separate, men tidslinjen spiller animasjonene sammen som en film .
10
Gå til "Control "-menyen og teste den ved å klikke på " Test film. " Du må feilsøke animasjonen dersom bevegelsene ikke er synkronisert perfekt. Sjekk for å se hvor hver keyframe starter og slutter.
11
Gå til "Fil "-menyen og klikk på " Export Movie . " Spar stick figur animasjon som en . Swf fil .