I dag er de fleste dataanimasjoner laget i Flash. Flash støtter mange måter å animere tekst og grafikk , inkludert tweens som skaper visse typer bevegelse automatisk og ActionScript animasjoner skapes gjennom programmering. Imidlertid er den mest grunnleggende form for Flash-animasjon frame -by -frame --- skape bevegelse ett bilde om gangen . Flash er rammer er lik filmstripe rammer. De skaper en illusjon av bevegelse ved å vise objektene i litt forskjellige positurer eller stillinger, ett bilde etter hverandre i rask rekkefølge. Instruksjoner
Opprette Frame -by - Frame Animation i Flash
en
Start en ny Flash FLA film eller åpne en eksisterende FLA filen der du vil lage en animasjon .
2
Lag et nytt lag i tidslinjen panel . Klikk på " Nytt lag "-knappen i nedre venstre hjørne av panelet . I noen tidligere versjoner av Flash, heter knappen "Opprett Layer. " Avhengig av hvilken versjon av Flash , er tidslinjepanelet tappene på den høyre, øverst eller nederst i programvinduet . Det er merket " Timeline ".
3
Gå til det første bildet i det nye laget der du ønsker å starte din animasjon. Høyreklikk på rammen og velge "Sett inn Nøkkelbildekontroll " fra fly-out menyen .
4
inn en gjenstand (eller bruke Flash tegning og tekst for å opprette objektet ) som du ønsker å animere inn scenen . Plasser den der du vil at animasjonen skal starte.
5
Gå til neste bilde på det nye laget og sette inn en keyframe .
6
Flytt eller endre positur objektet litt . Det du gjør her , avhenger av hvilken type animasjon du ønsker. For eksempel , hvis du planlegger å bare skifte et objekt fra ett sted til et annet på scenen , bare dytte objektet litt i den retningen du vil at den skal bevege seg. Hvis du er, si , simulere bevegelsen av en arm eller et ben , omplassere eller utgjøre objektet litt .
7
Gå til neste bilde , sette inn en keyframe og flytte eller omplassere objektet litt .
8
Fortsett med å sette keyframes og flytte og manipulere objekt i hvert bilde før du har fullført animasjonssekvensen .
9
Test filmen (klikk "Control " på menylinjen og velg " Test Movie ") . Animasjonen bør spille ramme for ramme akkurat som du manipulert det over scenen og tidslinje .