Adobe Flash kan brukes til å lage actionfylte spill. Du kan lage Flash spill med bord brikker som kjøre eller gå over hele linja . Du kan også lage animerte spill som vil sette deg i kuk gropen av de nyeste jetfly eller på romfergen . Å lage et spill i Flash, må du opprette valgbare kontrollobjekter . Disse objektene , når valgt med musen, flytter brikkene på forskjellige måter. De har også tilbakestille spillet , lagre spillet , eller laste inn et lagret spill . Du trenger
Adobe Flash programvare
datamaskin med 1 GB RAM minne
Vis flere instruksjoner
en
Plan ut spillet . Bestem på reglene, hva slags bord du vil bruke, om noen, hvor lang tid vil kampen i går , hvor mange spille spillet på en gang, hvis spilldata vil bli lagret , og den generelle flyten i spillet . Ha i bakhodet når du har tenkt ut spillet ditt , hvordan du vil implementere spillet i Flash bruker ActionScript -kode, knapper og tegneverktøy .
2
Draw og animere dine spill objekter . Tegn hvert objekt som skal brukes i spillet med de Flash tegning verktøy. Lagre hvert objekt du tegner i Flash biblioteket. Bestem deg for hvilke objekter som skal være animert , og som vil være statiske ( vil aldri flytte ) . Deretter opprette individuelle animasjoner for hver av de bevegelige objekter og lagre dem i din Flash biblioteket.
3
Lag dine spillets hensikt lag. På den tid linjen , opprette et sjikt for hvert objekt i spillet. Fra Flash biblioteket , plasserer hvert objekt du opprettet i trinn én på scenen . Sikre at hvert objekt er plassert på lag som har blitt skapt for det.
4
Lag et spill kontrollpanel. Opprett et nytt lag og kall det " kontroller ". På kontrollene lag, opprette en kontroll knapp for hvert bevegelig brikke i spillet . Plasser knappene på scenen slik at de ikke sperrer utsikten av spillet. Vurdere formen og fargen på knappene i forhold til fargevalget av spillet.
5
Skriv ActionScript koden for hver kontroll -knappen slik at hver kontroll knappen vil kontrollere bevegelsen av ett spill objekt. Hvis det er fem spill objekter i spillet , vil det være fem kontrollknapper . Kode en kontroll -knappen slik at brikken den styrer vil gå opp når musen er trykket. Kode neste kontroll knappen slik at brikken den styrer vil flytte rett når pilen trykkes. Fortsett til du har kodet alle kontrollknappene for alle bevegelige objekter.
6
Lag en knapp at spillet spiller kan bruke til å lagre spillet slik at det kan fortsette senere . Også lage en knapp som spillet spiller kan bruke til å hente inn et lagret spill . Bruk Flash er delte objekt kommandoer for å skrive koden for disse kontrollknappene. Også lage og kode en knapp som vil tilbakestille spillet.