Flash spill ikke trenger å være komplisert . Noen av de beste spillene er enkle å bruke og enkle å lage, særlig hvis de er barnas pedagogiske spill . Faktisk , for barn du ikke ønsker et komplisert spill . Sine motoriske ferdigheter er ikke fullt utviklet , og de ofte ikke har en interesse i travle kompliserte spill . For å gjøre en enkel flash spill du ikke trenger avanserte flash programmering. Bare en kunnskap om enkle Flash Actionscript kommandoer vil gjøre. Du bør også kunne arbeide Flash tidslinjen , kunne tegne grafikk med Flash drawiing verktøy og importere bilder til flash . Du trenger
Adobe Flash Software
datamaskin med 1 GB RAM minne
Vis flere instruksjoner
en
Design flash spill med enkelhet i tankene , derfor begrense antall spillere til én . Jo flere spillere jo mer komplekse spillet vil være å kode . Minimere antall spilte stykker. Flere spillebrikker vil også kreve mer kode . Husk at det enkleste flash spill bruker bare ett bilde .
2
oppsett spillet ditt lag. Nevne det første laget på tidslinjen , ActionScript . Nå velger du laget ikonet på tidslinjen panel og legge til fire lag. Navngi hver av de ekstra lagene. Spillbrettet , spillebrikker og terning er gode navn å bruke for disse lagene.
3
Legg innhold til hvert lag ' ramme . Velg "Frame 1" på spillbrettet lag . Deretter importere et bilde eller en tegning av spillbrettet på flash scenen.
Velg det første bildet av spillet stykker lag, og importere et bilde eller tegning av brikken .
Velg første rammen i terninger lag . Deretter plasserer en dynamisk tekstboks på scenen . Størrelse på tekstboksen og plassere den slik at den ikke vil hindre utsikten av spillet. Også legge til en knapp på dette laget . Merke det " Roll dice . "
4
Legg ActionScript -kode. Velg den første rammen i ActionScript lag. Deretter velger Windows fra hovedmenyen . På rullegardinmenyen som vises velger handling . Bruk handlingen vinduet for å skrive inn koden din .
Skriv ActionScript koden som vil vise et nummer i terninger dynamiske tekstboksen når rulle terninger knappen er aktivert. Actionscript koden som trengs inkludere addEventListener metoden, regnestykket tilfeldig metoden og klasse funksjon . Kode disse kommandoene slik at når rulle terninger knappen er valgt , vil et tilfeldig tall mellom ett og seks vises i terninger dynamiske tekstboksen .
Også inneholde kode som automatisk flytter brikken antall plasser på styret at tilfeldig nummer generator produserer . For å gjøre dette , bruk " X" og " Y" eiendom i forbindelse med kampen stykke.
5
Test spillet . Velg terningkast knappen og deretter sjekke terningene vise boksen for å se om den viser forskjellige tall etter hvert kast . Sjekk for å se om spillet brikke flyttes av seg selv. Hold rulle før stykket gjør det helt rundt på brettet . Pass på at brikken faktisk flytter antall plasser at tallet i den rulle terninger tekstboksen angir . Hvis ikke, gå tilbake og sjekke koden din.