Flash CS3 er en kraftig multimedia program slik at designere til å lage komplekse interaktivitet prosjekter med animasjon, video , grafikk og bilder . En profesjonelt nivå kunnskap om Flash er nødvendig for komplekse interaktivitet prosjekter ved hjelp av ActionScript programmeringsspråk. Ennå en grunnleggende kunnskap om programmet vil tillate designere til å lage mindre prosjekter med enkle interaktive elementer . Bruk Adobe tutorials i forbindelse med denne artikkelen for å bedre forstå programmet , dets verktøy og hvordan de ulike elementene i programmet kommuniserer å produsere en Flash prosjektet . Instruksjoner
en
Åpen Flash og velg filtypen nødvendig for å skape ditt prosjekt og setter din Stage dimensjoner. Velg fra "General Nytt dokument " eller fra " Ny fra mal " alternativet . For denne opplæringen , velg " Flash File ( ActionScript 2.0 )" fra det nye dokumentet alternativet. Sett Stage størrelse , som representerer det endelige resultatet størrelsen på prosjektet og vil fungere som arbeidsplass i Flash , som ligger like nedenfor Timeline . Gå til "Egenskaper" > " Size " og skriv inn de ønskede dimensjoner.
2
Lag en ny Layer i tidslinjen ved å velge " Insert "> " Timeline "> "Layers " og gi Layer et navn basert på dens funksjon, for eksempel navigasjon, bilder eller bakgrunn . Layers inneholder de ulike elementene som finnes i prosjektets tidslinje . Hver Frame representerer en side eller et tidspunkt i prosjektet . For eksempel kan ramme en være hjemmesiden til en nettside eller første sekund i en 30 -sekunders animasjon. Tidslinjen innehar alle Rammer og spillehodet , som er regissert av ActionScript programmering for å lande på ønsket ramme nummer og vise alt innholdet i hver ramme av alle aktive lag som inneholder en ramme som holder en Nøkkelbildekontroll .
3
Lag en Nøkkelbildekontroll for å plassere innholdet innsiden av ønsket ramme ved siden av laget du arbeider i. Bruk Selection Tool øverst på verktøylinjen og klikker på Frame ved siden av laget du vil plassere innhold i skal vises på scenen . Gå til " Insert" > " Timeline "> " Nøkkelbildekontroll " og trykk på musen. Når innholdet vises på scenen i denne rammen, vil den klare sirkel konvertere til en svart sirkel .
4
Place innhold på scenen ved hjelp av rektangel , oval eller Tekst Tools eller importere dine eiendeler inn i biblioteket og dra dem inn på scenen . Aktiva er grafikk, bilder og videoer som er opprettet utenfor Flash og må importeres inn i programmet å bruke i prosjektet . Importer eiendeler ved å gå til "File "> " Import "> " Importer til bibliotek" og følge dialogboksene som passer de nødvendige filene . En bildefil med en JPG-fil utvidelsen vil få en annen dialogboks deretter en PSD bildefil og Flash må importere dem i henhold til dine preferanser . Biblioteket vil hjelpe deg med å organisere prosjektet eiendeler som mer innhold blir lagt til.
5
konvertere et objekt til et symbol for å legge til interaktivitet til prosjektet. Skape en interaktiv Symbol vil tillate en bruker til å kommunisere med prosjektet og ActionScript knyttet til Symbol vil fortelle Flash hvordan å behandle Symbol basert på brukerens handlinger . En vanlig Symbol er knapp , som kan brukes i navigasjon på et nettsted og kan fortelle spillehodet å gå til en annen ramme eller side i et nettsted når en bruker treffer Button . Velg objektet med Selection Tool og gå til "Endre" > "Opprett Symbol " og velg det ønskede resultatet av objektet, enten en knapp , Symbol eller film . Merke etableringen med sin tiltenkte utfallet , for eksempel hjemme -knappen , for å holde eiendeler organisert i biblioteket ditt .
6
Legg ActionScript til en knapp eller symbol ved å markere eiendelen med Selection Tool og går til "Window "> "Handlinger " mens de fortsatt velger den konverterte objekt og legge til et ActionScript til eiendelen . For eksempel , for den " Om"-knappen på et nettsted , forteller Flash for å sende spillehodet til andre Frame , som inneholder "Om oss" innhold ved hjelp av følgende kode : on ( release) { gotoAndStop ( 2 ) ;}
7
Legg en stop action til hver Frame i prosjektet hvis du bygger en nettside eller lignende prosjekt med flere rammer eller spillehodet vil kjøre kontinuerlig skape en blinkende effekt som det raskt laster hver Frame eller en side av prosjekt . Opprett en egen lag i tidslinjen merket Handlinger og være sikker på at den ligger på toppen av Layer listen. Endre plasseringen ved å markere lag og dra navnet til toppen av tidslinjen mens du holder nede museknappen . Merk hver Frame i tidslinjen ved siden av Handlinger Layer og gå til " Windows" > "Handlinger " og legge til følgende skript til Ramme: stop (); Stopp skriptet vil holde spillehodet på denne rammen og vil ikke flytte før en annen knapp eller skript i Frame 2 dirigerer spillehodet andre steder i prosjektet.
8
Lagre filen og publisere en forhåndsvisning for å teste funksjonaliteten i ActionScript lagt til dette prosjektet. Hvis et problem er til stede, vil " Compiler Feil "-vinduet vises på skjermen og finne skripting problemer i området .