Presentere bilder i en lysbildefremvisning format ved hjelp av Flash skaper en vakker, elegant og profesjonell presentasjon for grafikken . Et mangfold av metoder finnes for å lage en Flash lysbildefremvisning og mange av dem involverer et profesjonelt nivå ferdigheter i det komplekse arbeidet og programmeringsspråk av Flash. For en enklere tilnærming , kan du bruke ferdiglaget Flash lysbildefremvisninger med tilhørende XML-filer som kan lastes ned fra Internett . For å gjøre dette , trenger du en grunnleggende forståelse av Flash og en fortrolighet med hvordan programmet fungerer . Du trenger
Flash lysbildefremvisning komponent
XML -fil
TextEdit , Dreamweaver eller et HTML- editor
Vis flere instruksjoner
en
Velg en Flash lysbilde vise komponent som oppfyller dine design spesifikasjoner og tiltenkt funksjonalitet for lysbildefremvisningen . En rekke nettsteder finnes for nedlasting lysbildefremvisning komponenter , både gratis og for en liten kjøpesummen. Velg et nettsted som gir gode tutorials , teknisk support og har positive brukeranmeldelser.
2
Opprett et nytt dokument i Flash når programmet åpnes. Gå til " Fil" og " New" og følg instruksjonene i New Document vinduet. Velg " Flash File ( ActionScript 2.0) "-innstillingen , eller " Flash File ( ActionScript 3.0 )" , avhengig av prosjektet ditt behov . ActionScript er programmeringsspråket som brukes i Flash og 3.0 er den nyeste versjonen . Din komponent vil oppgi hvilken versjon av språket som skal brukes.
3
Velg riktige dimensjoner for prosjektet ved å velge "Egenskaper" og " Size " og deretter velge innstillinger for å matche det endelige resultatet av prosjektet . For eksempel , hvis du bygger et nettsted , de fleste Internett-brukere vise webområder på en størrelse på 1024 x 768 piksler eller større . Dimensjonene vil størrelsen på Stage, som ligger under tidslinjen , og vil representere den synlige delen av prosjektet og din arbeidsplass under utformingen fasen .
4
Lag en ny Layer i prosjektet, og merk den " lysbildefremvisning . " Gå til " Sett inn ", " Timeline ", deretter "Lag" og navnet på Layer. Ved å opprette lag i prosjektet , kan du holde de ulike elementene i prosjektet skille og gjøre redigeringen og bygge komplekse interaktive elementer lettere . Rammen ligger ved siden av laget og under en rekke på Tidslinjen . Tallet representerer Frame nummer hvor innholdet befinner seg, og bidrar til Flash dirigere spillehodet til ulike deler av prosjektet for å spille av innholdet som ligger på den Frame bruke ActionScripting språk på scenen . Tidslinjen viser hver Frame av prosjektet og lar spillehodet å flytte hele prosjektet basert på ActionScripting programmert av designeren. Handlingene ovenfor er hovedsakelig for avanserte prosjekter i Flash, men er også nødvendig å forstå for å bygge enkle prosjekter .
5
Importer lysbildefremvisning komponenten som er valgt i løpet av første trinn i opplæringen. Instruksjonene som følger med komponenten vil gi deg eksakte importerer instruksjoner som hver komponent vil være programmert på en annen måte . Etter installasjonen kan komponenten bli funnet ved å gå til "Window " og " Components ". Et vindu skal vises på skrivebordet som inneholder alle komponentene .
6
Bruk Selection Tool til å dra og slippe lysbildefremvisning komponent på scenen på ønsket sted . Bruk Free Transform verktøyet til å justere lysbildefremvisning størrelse.
7
Åpne " Component Inspector " under "Window " og velg "Parametere " bar med Selection Tool. Tilpasningsmuligheter bør åpnes i et vindu , og du kan justere funksjonaliteten og utseendet til lysbildefremvisningen . Hver lysbildefremvisning vil variere basert på komponenten byggmester, men prøv å velge en komponent med enkle å forstå parameterjusteringer da dette vil unngå komplekse ActionScripting redigering å endre lysbildefremvisning .
8
Utarbeide en bildemappe på datamaskinen og endre navn på filer via en sekvensiell navnkonvensjon reflekterer den rekkefølgen du ønsker at de skal vises i fremvisningen. Last opp denne filen til din FTP-server og gjøre oppmerksom på mappenavn og filnavn for programmering XML-filen i neste trinn .
9
Åpne XML -fil , som fulgte med bildefremvisning komponent, ved hjelp et TextEdit program eller en HTML- redigeringsprogram, for eksempel Dreamweaver . Komponenten vil ha spesifikke retninger for å skrive riktig XML-fil for å reflektere den riktige mappen og filstrukturen på bildemappen slik den eksisterer på serveren din . XML-filen laster eksternt et bilde i Flash bruker ActionScripting å fortelle Flash for å gå til serveren og hente et visst bilde og laste det inn i en bestemt plassering i lysbildefremvisningen . Eksternt å laste ned bildene gjør at lysbildefremvisning å spille jevnt , holder lasting ganger på internett raskere og lar deg redigere lysbildefremvisning bilder uten å bruke blits . XML-filen skal ligne dette , men vil variere avhengig av komponenten : < ? Xml version = " 1.0" encoding = " UTF - 8 "> < album title = " Flowers " description = "fra hagen " lgpath = " images /portefølje /blomster /stor /"> < img src = " flower3 . jpg " />
< /album > < /gallery >
10
Lagre prosjektet filen ved hjelp av Flash forlengelse av . fla. FLA vil fungere som din herre prosjektet filen og du kan bruke den til senere endringer . Hvis du oppretter et nettsted, vil denne filen ikke bli publisert på Internett. Du må publisere en forhåndsvisning ved å velge " File", " Publish Preview ", " Standard " og testversjon av nettstedet ditt vil vises i en offline-leseren . Flash vil automatisk opprette SWF, JavaScript og HTML -filer i prosjektet og alle tre må være plassert på serveren din for publisering på nettet .