Et sentralt aspekt av flash spill animasjon er kontroll. I en flash spill kan du kontrollere et objekts bevegelse med musen eller med tastene på tastaturet . Du kan også vedlegge kontroll enheter til USB -porten , men dette vil kreve avanserte koding teknikker . Før du bruker avanserte kontroll enheter , som den på bildet , er det en god idé å først lære de mest grunnleggende kontroll enheten, musen. Og det er fordi enkle mus vil ikke bare gi deg massevis av spill kontroll , men forberede deg for å lære om avanserte kontroll enheter . Opprette spillet objekter
Hvert spill har stedene. Dette kan være spillebrikker , spillet bord eller kort. En måte å lage spill objekter i Flash er å trekke dem med Flash tegneverktøy . Med Flash tegneverktøy kan du tegne rette linjer , sirkler , firkanter , rektangler og trekanter . Du kan også legge til farge på objektene du tegner . Med flash tekst verktøyet, kan du også lage spill kort . Bare velg tekstverktøyet og tegne en tekstboks . Deretter legge inn tekst og velge ulike farger fra Flash fargepaletten .
Selv om de fleste av Flash tegneverktøy er enkle å bruke og selvforklarende , er din beste tilnærming til læring for å lese en velskrevet Flash bok. Se etter en bok som gir trinn -for- trinn-instruksjoner for bruk av hver tegning verktøyet.
Opprette Rammer og animasjoner
Rammer er den grunnleggende komponenten i en Flash animasjon. En ramme er som et lysbilde i en lysbildevisning. Og en flash- animasjon er en rekke rammer som er sekvensert gjennom på et høy hastighet .
Den enkleste tilnærmingen til å lage en animert flash spillet er å først lage rammene på flash tidslinje . Så på den første rammen tegne et grafisk eksempel en sirkel med Flash sirkel verktøyet. På hver påfølgende rammen, flytte sirkelen litt til høyre. Etter at du er ferdig med å kjøre animasjonen. Sirkelen beveger seg fra venstre til høyre.
Du kan også legge til flere objekter som beveger seg til animasjon . En idé kan være å legge til et rektangel som beveger seg fra toppen av flash fasen til bunnen. For å gjøre dette, gå tilbake til den første rammen . Så på toppen av scenen tegne et rektangel med Flash er rektangel verktøy . På hver påfølgende ramme , sett rektangel slik at den er like under den stilling av rektangelet på den foregående rammen. Når du kjører animasjonen denne tiden, vil du se en sirkel bevegelse fra venstre til høyre og et rektangel flytte fra toppen til bunnen .
Flash Game Kontroll
< p> for å kontrollere objekter på scenen med musen må du kjenne til Flash ActionScript programmeringsspråk. Hvis du ikke er dyktig i programmering , er den beste tilnærmingen til å ta en Flash kurs eller finne en veileder som kan lære deg actionscript grunnleggende. For interaktivt spill kontroll med en mus , og vite hvordan du bruker ActionScript er addEventListener metode , funksjon klasse og MouseEvent argument er kritisk. Så fokusere læring innsats på disse områdene.