Slik oppretter du en MP3 -spiller i Flash - en Flash -applikasjon som lar deg spille forskjellige sanger - du kan bruke den nyeste versjonen av Flash programmeringsspråk , kjent som Actionscript 3.0 eller AS3 for kort . Bruken av AS3 gjør det til et rett frem oppgave å skape en MP3-spiller. Alt du trenger å gjøre er å legge til knapper på skjermen , merke dem med sangtittelen og skrive koden for hver knapp. Den AS3 kode for hver knapp vil instruere Flash for å hente en bestemt sang og spille den. Du trenger:
Adobe Flash programvare
MP3 lydfiler
Vis flere instruksjoner
en
importere musikk MP3- filer til Flash biblioteket. Velg " File" fra hovedmenyen , velg " Import " fra at pull -down menyen, deretter " Importer til bibliotek " fra sin rullegardinmenyen . Tildele en Sound objekt variabel navn for hver musikkfil . Bruk denne variabelen navn i AS3 kode som du vil skrive for å kontrollere avspilling av hver sang .
2
Lag kontrollknappene. For hver sang du ønsker å inkludere i Flash MP3-spiller, legge til en knapp til scenen . Først tegne et rektangel med Flash rektangelet verktøyet. Så, med rektangelet fortsatt valgt, velger du " Endre" fra hovedmenyen . Velg " Konverter til Symbol ". Velg " MovieClip " fra listen i Konverter til Symbol dialogboksen. Bruk standard symbol navn. Lukk symbol dialogboksen og velg " Egenskaper" fra Windows rullegardinmenyen . Gi rektangelet en forekomst navn , for eksempel " bluesbutton . " Gjenta prosessen for hver sang .
3
Skriv AS3 kode for å spille hver sang . Fra hovedmenyen , velg "Window " alternativet. Velg " Handling" på sin rullegardinmenyen . Skriv inn koden for hver knapp inn i handlingen vinduet som vises.
Skriv inn koden for alle knappene du har opprettet . Skriv inn koden slik at den vil omfatte en addEventListener instruksjon og en funksjon uttalelse. Knytte hver addEventListener uttalelse med hver knapp. Knytte hver funksjon uttalelse med hver sang . Skriv inn koden slik at brukeren kan velge en sang med musen . Brukeren vil plassere markøren over knappen , og trykk deretter på venstre museknapp for å spille sangen . Også bruke "play "-metoden , for å spille hver lyd. . Plassere stykket instruksjon slik at den vil utføre når funksjonen uttalelsen heter med addEventListener metoden
For en knapp som heter bluesongs , og en sang som heter firstbluesong , kunne AS3 kode skrives som:
< p > bluesongs.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , bluesplay )
funksjon bluesplay ( songevent : MouseEvent ) : void { firstbluesongs.play ();
}
4
legge til et stopp -knapp ved å legge til et nytt lag på tidslinjen . Velg laget ikonet på timelime panelet for å gjøre dette . Merke denne tidslinjen lag " Stopp ". Igjen skape en knapp fra biblioteket . Også skrive AS3 kode som vil tildele tiltak for å stoppe sangen som spilles . Bruk " STOPALL " metoden med SoundMixer klassen statement å gjøre dette. . Skrive koden slik at den er lik stykket koden tidligere skrevet
For en stopp knapp som heter stopblues , kunne AS3 kode skrives som:
stopblues.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , songsstop )-funksjonen songsstop ( songevent : MouseEvent ) : void {
SoundMixer.stopAll (); }
5
Test din spiller. Velg " Control" fra hovedmenyen . På rullegardinmenyen som vises, velger "Test Movie ". Velg hver musikk -knappen og se om den spiller riktig sang eller en sang i det hele tatt . Velg "Stopp" -knappen for å se om det fungerer . Hvis knappene ikke fungerer riktig, sjekker koden.