Macromedia Flash gir et mangfold av publisering alternativer for interaktivitet og multimedia prosjekter. En stor fordel for Flash er interaktivitet i navigering av et prosjekt eller område . Et objekt eller media ressurs i prosjektet kan bli konvertert til en navigasjonsknapp hjelp av noen enkle trinn og kan legge flere lag med brukermedvirkning i prosjektet. Vi vil bruke grunnleggende ActionScripting i opplæringen , og en grunnleggende kjennskap til Flash er anbefalt for denne opplæringen . Adobe tilbyr en rekke tutorials som er spesifikke for ActionScripting på deres nettsted og innledende tutorials til denne avanserte aktivitetsprogram. Du trenger
Flash prosjektfiler med . FLA forlengelse
Vis flere instruksjoner
en
Åpne FLA prosjektet fil i Flash og velg Layer du skal jobbe i å lage din navigasjon. Hvis følgende lag ikke finnes, legger dem inn i tidslinjen . Gå til " Insert" > " Timeline "> " lag" og merk den "Navigasjon " . Gjenta den samme prosessen og merke denne Layer "Handlinger " . Bruke Selection Tool , klikk på " Handlinger " Layer i tidslinjen og hold knappen på musen og dra " Actions " Laget til toppen av tidslinjen og plassere " Navigasjon" Layer under " Handlinger ".
2
Opprett et objekt til å konvertere til en knapp for navigasjon ditt . Gå til Tool Bar og velg rektangel Tool . Ta musen og klikk og dra en boks til riktig størrelse og form for navigering . Enhver form , ved hjelp av rektangel, firkantede eller ovale verktøy , vil være tilstrekkelig for dette trinnet .
3
Bruk Selection Tool og markere objektet ble opprettet i forrige trinn. Når merket, vil objektet har en blå ramme.
4
Høyreklikk på objektet og velg " Konverter til Symbol" alternativet. I dialogboksen navn til Button i henhold til dens funksjon , for eksempel Home_button , for enkel referanse i biblioteket. I samme boks , velg " Type" > " Button" og deretter " OK ". De øvrige elementene i dialogboksen brukes til mer avanserte programmering.
5
Legg de tiltenkte bilnavigeringen til din knapp med ActionScripting . Velg " Button" på scenen med Selection Tool og gå til "Window "> "Handlinger " og legge den aktuelle programmeringsspråk til Button . En vanlig navigasjon kommando til knappen vil lede brukeren til en annen ramme eller side i området eller til en ekstern URL; on (release ) { getURL ( " http://www.yoururlhere.com ");
< p > }
oron (release ) { gotoAndPlay ( insert ramme tall); }
Du må fortelle spillehodet hvor du skal dra på Tidslinje med ActionScripting å vise riktig side for navigering . Ved å sette Frame nummer i parentes etter " gotoAndPlay " kommandoen i ActionScripting din , forteller du spillehodet å gå til denne Frame og vise rammen på Stage, som er en side på nettstedet ditt.
6
Velg " Actions " Lag og plassere markøren på det første bildet . Gå til " Windows" > "Handlinger " og legge til følgende skript til rammen , stop () ; Stopp skriptet vil fortelle spillehodet å stoppe på riktig ramme inntil brukeren velger en navigasjonsknapp sende dem til en annen del av nettsted. Legg på Stopp- script til " Actions " lag av hver ramme.
7
Tilbake til Stage ved å plassere Selection Tool på scenen og klikke én gang . Gjenta trinn 2 til 5 til ønsket antall navigasjonsknappene er nådd for prosjektet.
8
Lagre prosjektet i en master fil med . FLA forlengelse fil . Denne filen vil være i en egen mappe fra publisering filer og vil tjene som et fremtidig referanse for redigering området.
9
Gå til " Fil "> "Publiser Preview" > " Standard " og for å teste arbeidet ditt på en offline-leseren . Hvis problemer oppstår , sjekk " Window" > " Compiler feil " og feilsøke i henhold til feilen dialog i denne boksen.
10
Hold SWF, HTML og JavaScript -filer i samme mappe og laste dem til serveren for publisering.