Flash spill --- nettleser spill utviklet med Adobe Flash Player --- har blitt stadig mer populært de siste årene . Pedagogiske selskaper, videospill selskaper og alle typer virksomheter alltid søke spill for sine nettsteder . Hvis du vet hvordan du skal utvikle et øyeblikk, du ikke bare har en ettertraktet ferdighet, men en god ferdighet med å bygge din egen virksomhet. Å utvikle en Flash spillet krever tålmodighet og planlegging. Du trenger også å programmere og har et godt øye for design. Videre må du vite hvordan du arbeider med lyd, grafikk og animasjon . Du trenger
Adobe Flash programvare
Vis flere instruksjoner
en
Utvikle din Flash spill biblioteket. Bestem hvilke bibliotek komponenter i Flash- bibliotek du kan bruke i spillet, og som du trenger for å lage eller kjøpe . For eksempel forskning som høres du trenger og hvilken musikk du vil, deretter undersøke MP3 og WAV formatert lydfiler som tilbys av MP3- leverandører.
Sammenligne kostnader og kvalitet for å avgjøre om du bør lage dine egne lyder eller bare kjøpe dem . Gjør det samme for noen grafikk, kontrollknapper eller videoene du vil inkludere. Veie kostnader og tid for å lage dem selv mot kostnadene for en direkte kjøp . Vurdere det faktum at du kan laste ned og bruke mange grafikk gratis.
2
Sett opp en tidslinje . Flash requiresthe etablering av et unikt lag for hvert objekt i spillet. List alle objekter, for eksempel grafiske objekter , tekst objekter og lyd gjenstander , som du har tenkt å bruke , og deretter opprette et eget lag på tidslinjen for hvert objekt . Også opprette separate lag for koden , lyd og videoer du har tenkt å bruke.
Deretter bestemme antall tidslinjen rammer spillet vil kreve . For å gjøre dette , må du først sette en frist for spill i løpet av sekunder . Deretter stiller bildefrekvens , Flash spill bruker ofte en bildefrekvens på 12 bilder per sekund ( fps ) . Neste multiplisere frist på spillet ditt ved fps rate. Hvis spillet varer i 60 sekunder , og du har satt din bildefrekvens til 12 fps , trenger du 720 rammer på tidslinjen din . Til slutt setter rammene i hver av lagene i tidslinjen din . I dette eksempelet vil hvert lag få 720 rammer.
3
Velg kontroll innganger . I Flash, kan du styre spillet handlingen ved å klikke med musen på knapper eller grafikk , trykke på tastene på tastaturet ditt, og selv bare ved å bevege musen. Lær addEventListener kommandoen , og bruke den til å lage Flash svare på disse inngangene .
4
Implementere din Flash spill , setter den sammen fra dine skisser av grafikk og animasjon sekvenser. Importere all grafikk , lyd og kontroll knapper du vil bruke i Flash biblioteket. For hver ramme i tidslinjen din , trengte enten sted objekter på scenen eller fjerne unødvendige seg, som en regissør som i en film.
Legg til kode til hver ramme på action script kode lag du opprettet . Denne koden vil sjekke om folk som spiller spillet har trykket på en knapp eller klikket på musen , og deretter koden vil omdirigere Flash spill til ulike rammer tilsvarende. Koden vil også animere objekter på scenen og instruere lyder for å starte eller stoppe playing.Next , teste din Flash spillet ved å spille spillet om og om igjen for ulike scenarier . For eksempel , når du scorer eller mister poeng , sjekk at spillet beregner totaler. Hvis ikke, kan det hende du har kodet i en matematisk ligning feil. Gjør de nødvendige endringene .