En av de enkleste ting å gjøre i Flash CS3 er å skape et tilpassede markøren . Dette er et enkelt triks som gjør at markøren for å endre til hva formen er ønskelig ved å bruke noen få linjer med ActionScript 3.0, programmeringsspråket som brukes i Flash CS3 . For å lage en egendefinert markør , vil man trenger å først forberede Flash side , ellers kjent som FLA -fil , samt skape markøren form. Det andre trinnet er å skrive ActionScript -kode som skal brukes til å aktivere markøren på skjermen. Instruksjoner
markøren og FLA
en
Opprett en ny Flash-fil ved å skyte opp din Flash CS3 søknaden .
2
Velg alternativet " Flash File ( ActionScript 3.0) "under " Opprett ny "-menyen .
3
Angi størrelsen og bakgrunnsfarge under " Properties "-kategorien ligger under hovedscenen . Filmen dimensjoner vil avgjøre området der den egendefinerte markøren vil være synlig . Bestem på forhånd hvor stor din Flash programmet før du setter disse verdiene .
4
Endre navnet på laget til " Mouse" på tidslinjen plassert over hovedscenen .
5
Klikk på det første bildet av " Mouse" lag.
6
Tegn markøren form ved hjelp av tegneverktøy som ligger på venstre side av hovedscenen . Prøv å tegne en figur som har et punkt på øvre venstre hjørne for enkel manipulasjon.
7
Velg formen trukket og trykker du F8.
8
Angi navnet ønsket under "Name "-delen .
9
angi symbol "type " til " Movie Clip ".
10
Still "Påmelding " punkt i venstre hjørne . Vanligvis dette er standard plassering og peker på hvor museklikk vil bli plassert .
11
Velg filmklipp på hovedscenen igjen og sette " Instance Name " som ligger under "Properties "-kategorien på bunnen av den viktigste fasen . I dette tilfellet vil vi sette den til " cursor_mc . "
ActionScript Code
12
Høyreklikk på " Mouse" laget og velg " New Layer. "
13
navn det nye laget "Handlinger ".
14
Klikk på det første bildet av " Actions " lag og trykker du F8. Dette bringer opp " ActionScript " panel
15
Skriv inn koden under : en
Mouse.hide (); Cursor_mc.startDrag ( true);
16 .
Test filmen ved å trykke " Ctrl" + " Enter".