3D-spill krever realistisk bevegelse. Hvis du trenger baller som spretter ut som ekte baller sprett, til hjulene ruller som ekte hjulene rotere, og biler til å akselerere som ekte biler akselerere, trenger du riktig programvare . Fordi Flash lar deg kode de matematiske og fysikk ligninger som trengs for å gjøre objekter beveger seg realistisk , er det ett verktøy som kan brukes. Faktisk , på grunn av denne funksjonen, og andre som Flash tilbyr du kan lage spennende video simulator spill . Disse spillene vil raskt sette deg i førersetet på den raskeste racerbil på Indianapolis 500 racingbanen. Du trenger
Adobe Flash Software
Blyant
tegneblokk
kalkulator;
Vis flere instruksjoner
en
Plan og designe din flash 3D-spill . For å minimere tiden det tar å lage din 3D flash spill, er det viktig å planlegge spillet. Som en del av planprosessen , trekke sammen eller kode 3D flash design komponenter som du vil bruke i design. For eksempel velge eller kode 3D-modeller av kuber, kuler , ellipsoide , trapezoidals og andre vanlige 3D geometriske figurer . .
2
Design og konstruere dine scenen bakgrunn. Scenen bakgrunn er objekter i bakgrunnen som er for det meste i ro. Forskjellige bakgrunner i 3D-spill blir brukt for forskjellige spill scener og for ulike spill scenarier . Noen ganger bakgrunnen , er ganske enkelt et stasjonært bilde. Flash kan du lett importere filer fra digitale kameraer samt filer fra andre typer grafisk design programvare som Adobe Photoshop og Illustrator .
3
Forbedre 3D- teksturer av spillet ditt modeller og tegn . Du kan endre farge eller struktur på dine objekter i flash . Du kan gjøre dette med Flash farge og tekstur verktøy. Hvis du ønsker å gi et to - dimensjonalt objekt , for eksempel en sirkel , et tredimensjonalt bilde realistisk utseende, kan du bruke teksturer fra fotografier. For eksempel , for å skape en 3D- asteroide , få et bilde av en ekte asteroide og deretter tekstur sirkelen i flash filmen med de faktiske teksturer på den virkelige asteroiden bilde.
4
Kode spillet sekvenser og regler . Skriv Flash programmeringskode for å kontrollere hvordan objektene på skjermen vil svare på ulike brukeres handlinger. For eksempel kan du trenger å skrive kode som vil fyre en asteroide når gamer høyre -klikk med musen . Du kan også ha å skrive kode som viser gjeldende score på skjermen , eller du kan trenge å skrive kode som viser en " game over "-melding.
Tenk på hvilke knapper og nøkler vil bli brukt for kontroll av spillet og hva de vil ha til å styre . Også må du skrive kode for å sekvensere flyten i spillet . For eksempel, når et missil treffer et romskip , vil koden må være skrevet som gjør romskip eksplodere . Alternativt , hvis det savner , vil koden må være skrevet slik at missiler og romskip fortsetter å fly.
5
Test programmet. Etter at du har skrevet inn koden, vil du trenger å teste det grundig. Først teste alle de forskjellige kontroll innganger , for eksempel knapper, taster og mus og se om de gjør det som var ment . Når du har bekreftet at de jobber , spille spillet flere ganger . Sette spillet gjennom sine skritt . For eksempel skyte raketter så raskt som mulig, prøv å dra objekter du kan styre utenfor skjermen og se hva som skjer .
6
La dine venner teste spillet . Last ned programmet til Internett , og se hvordan det fungerer der. Sjekk for å se hvor lang tid det tar for laste ned programmet og se etter timing synkronisering problemer . Ofte du kan ha til å redesigne koden slik at det er ingen forsinkelse mellom tidspunktet du aktivere et objekt , for eksempel avfyre en rakett , og tiden den reagerer .