Knapper og andre typer koblinger eller " hot spots " i Flash er også kalt " . Klikk throughs " Et klikk gjennom er et klikkbart objekt eller plass i Flash movie som når den klikkes , hopp brukeren til en bestemt ramme , scene, eller ekstern URL . I Flash 8 , kan du lage en klikke seg gjennom med en knapp symbol og ActionScript er " On Slipp " musknapp funksjon . Avhengig av målet målet for de klikke seg gjennom , ved løslatelse ActionScripts er skapt i enten atferd eller handlinger panel . Du trenger
Macromedia Flash 8
Vis flere instruksjoner
Opprette klikke seg gjennom til en URL
en
Åpne en eksisterende Flash 8 FLA filmfil eller opprette en ny.
2
Velg en knapp symbol på scenen eller dra en fra biblioteket til scenen . ( Du kan konvertere nesten hvilket som helst objekt i Flash til en knapp symbol . Høyreklikk objektet og velg " Konverter til Symbol fra fly-out menyen . Dette viser Konverter til Symbol dialogboksen . Navn symbolet i" Navn "-feltet , og klikk deretter på "Button "-knappen under " Type. " Klikk "OK". )
3
Klikk på "Window "-menyen og velg " atferd " for å åpne atferd panel . Klikk på " Legg Behavior "-knappen ( på plusstegnet ikon) . Velg "Web" fra fly-out menyen , og velg deretter " Gå til Web Page " fra Web fly-out menyen . Dette viser Gå til URL dialogboksen .
4
Skriv inn URL-en i "URL "-feltet (dette må være den nøyaktige adressen ) . Klikk på " Åpne i " drop -down og velge hvor du vil URL for å åpne . Den " _self " alternativet, åpnes for eksempel URL-adressen i samme vinduet som Flash-film , erstatte filmen i nettleservinduet . Den " _blank " alternativet åpner et nytt nettleservindu , forlater Flash movie åpen i sin eksisterende nettleservinduet. For eksterne nettadresser , oftest ville du velge "_blank" .
5
Klikk " OK " for å gå tilbake til atferd panel . Klikk på det første feltet i "Event "-kolonnen , og deretter klikker du rullegardinpilen og velg " On Release. " Dette forteller Flash Player for å åpne den eksterne URL når brukeren slipper museknappen under et museklikk.
6
Test filmen for å se om knappen fungerer.
Opprette en klikke seg gjennom til en bestemt ramme
7
Åpne en eksisterende Flash 8 FLA filmfil eller opprette en ny.
8
Velg en knapp symbol på scenen eller dra en fra biblioteket til scenen . ( Du kan konvertere nesten hvilket som helst objekt i Flash til en knapp symbol . Høyreklikk objektet og velg " Konverter til Symbol" fra fly-out menyen . Dette viser Konverter til Symbol dialogboksen . Navn symbolet i " Name" feltet , og klikk deretter på "Button "-knappen under " . Type" Klikk "OK. ")
9
Skriv følgende skript i den høyre ruten i Actions -panelet :
< p > on (release ) { gotoAndPlay ( 1 ) }
10
Endre nummeret mellom parentes etter " gotoAndPlay " i manuset til rammen der du vil at filmen skal fortsette å spille når knappen klikkes.
11
Test filmen for å se om knappen fungerer