Mange Flash design kalle for en enhetlig knapp ordningen --- flere knapper som ser like ut, men har ulike etiketter og utføre forskjellige oppgaver . Du kan lage hver knapp separat, men det er for mye arbeid . Det er mye enklere å lage en knapp mal og bruke den til å gjøre resten av knappene . Alt du trenger å endre er etiketten på hver knapp. Du trenger
Macromedia Flash 8
Vis flere instruksjoner
en
åpne en eksisterende Flash FLA film eller lage en ny en i Flash. Velg enten " Oval " eller " rektangel " verktøy fra Verktøy-panelet og tegne din knapp form på scenen . ( Du kan også lage dine knappeformene i Photoshop , iPhoto , eller en annen image editor og importere dem inn i filmen. Disse programmene er mye mer i stand til å skape spesielle effekter, for eksempel skråkanter og skyggelegging enn Flash 8 . )
2
Gå til Egenskaper-panelet og endre bredde, høyde , hjerneslag vekt , og fyll og hjerneslag farger til din smak (eller for å matche den generelle designen filmen ) .
3
Velg " Text Tool" fra Verktøy -panelet , og deretter tegne en tekstboks inne knappen form. Skriv inn etiketten for din første knappen . Formatere teksten (skrift, farge , etc. ) som ønsket med alternativene i Properties panelet.
4
Velg både tekst og form , og deretter høyreklikke dem og velge "Konverter til symbol " fra fly-out menyen . Dette åpner Konverter til Symbol dialog. Velg teksten i "Name : "-feltet og skriv inn et beskrivende navn . ( Du kan for eksempel nevne din Hjem-knappen "Home ". ) Klikk på "Button "-knappen for å velge det , og klikk deretter på "OK".
5
Dobbeltklikk den nye knappen symbolet for å plassere den i redigeringsmodus. Hvert symbol har sin egen tidslinjen. Button symbol tidslinjer har fire rammer: "Opp ", " Over ", " Down " og " Hit ". Hver ramme representerer en mus tilstand. "Opp" er den normale mus tilstand. De andre tre representerer interaksjoner med musepekeren . "Over" er en hover state , når brukeren beveger musepekeren over knappen . " Down " representerer en deprimert - musknapp staten, når brukeren begynner å klikke på musen . " Hit " er en utgitt - mus - stat , den andre halvdelen av et museklikk.
6
Høyreklikk på "Over" ramme , og velg deretter " Sett Nøkkelbildekontroll " fra fly-out menyen . Sett keyframes i " Over " og " Up " rammer . Nå kan du endre hver mus stat . Si for eksempel , vil du på knappen for å vises litt mørkere når brukeren svever markøren over den. Bare velg knappen form og modifisere den i Properties panelet. ( Hvis du brukte en importert form, kan du opprette og importere en annen form for hver stat . Bare erstatte de eksisterende figurer med de du vil vise for hver stat . ) Du kan også legge til lydeffekter til hver mus stat . Bare velg en ramme, og dra deretter lydeffekt fra biblioteket til scenen
7
Avslutt redigeringsmodus (klikk scenen navn i øvre høyre hjørne av dokumentet vindu) . Å gjenbruke malen , høyreklikker du på symbolet i biblioteket , og velg deretter " Duplicate " fra fly-out menyen . Navngi symbolet og klikk " OK . " Dra det nye symbolet på scenen.
8
Dobbeltklikk på symbolet for å plassere den i redigeringsmodus . Dobbeltklikk på tekstfeltet og endre etiketten . Sett på etikett for hver mus stat . Avslutte redigeringsmodus.