Når man snakker om prinsippene for animasjon , er det umulig å glemme den store innflytelse at Disney kunstnerne hadde på animasjon industrien , gjennom deres engasjement , ble disse prinsippene definert og etablert som verktøy av animatør handel. Som en blyant og papir , bør ingen animatør være uten bok, "The Illusion of Life : Disney Animation ", der begrepet "prinsipper for animasjon " ble skapt , det er en uvurderlig ressurs for å virkelig lære historien og betydningen av prinsippene for animasjon , som all animasjon kunnskap er basert på. Squash og Stretch
Den mest viktig prinsipp for animasjon er squash og strekke , uten den , vises animasjon stiv og plast (dette er en av begrensningene arve i 3 -D animasjoner) . Den initielle positur er strukket til en litt overdrevet lengde og den endelige positur er mer utflatet for å understreke innvirkning. Disney animatører trakk antropomorfe " halve fylt " melsekker å perfeksjonere sin forståelse av disse prinsippene , slik at de kunne trekke mer overbevisende .
Timing
p Dette er hvor ytelsen ferdigheter og fungerende skinner virkelig i animatør arsenal av verktøy . Gjennom praktiske observasjon ferdigheter , en stoppeklokke og et speil , må kunstneren bestemme hvordan tiden vil oppføre seg i hele sin handling sekvens . Det er en god idé for enhver animatør å ta noen improvisasjon og bevegelse klasser for å utvide sin kunnskap om hvordan kroppen fungerer og hvordan samspillet mellom tegnene kan komme videre.
Storytelling
ideen bak den spesifikke stykke animasjon må være iscenesatt i en helt klar og presis måte , som å gjøre publikum komfortabel med serien av hendelser de forventes å følge animatør gjennom. Historien må vise handling med forventning , slik som den stereotype samling av pust og puffing opp skuldrene før marsjerende inn i en konflikt. Enkle fysiske indikasjoner på forsett eller formål som kan kjøre en animert historien fremover .
Direction
Tatt bokstavelig talt , refererer retning av tegnet til hvordan han beveger seg gjennom en scene . Med rett frem animasjon, starter en animatør med det første bildet og beveger seg fremover til slutten av en scene . Pose -til - positur prinsipper bruk nøkkelen poserer med klar hensikt og fyller i midten handlinger med sammenbrudd og mellom tegninger ( tegninger som fører fra den ene trukket nøkkelen handlingen til den neste ) .
se
Uten nøye hensyn til det generelle utseendet og følelsen av animasjonen , er det umulig å ha den komme sammen. Med flere artister involvert , må det være en samlende stil til karakterene og verden utforming . Tegningen må være top-notch for å opprettholde jevn kvalitet , og tegnene må være i stand til å bevege seg ubundet av begrensningene i de involverte kunstnerne .