Modeling alle objekter i 3D Studio Max begynner med endring av grunnleggende former . Box modellering spesielt kan brukes til å lage enkle eller komplekse modeller alle fra posisjonering og modifisering av et sett av bokser . Modellere et rom i 3D Studio Max kan gjøres raskt og effektivt gjennom bruk av boksen modellering , og skaper en rekke overflater som til sammen skaper en grunnleggende rom som du kan bygge videre på. Du trenger 3D Studio Max
Vis flere instruksjoner
en
Marker Top -visningen ved å høyreklikke på den med musen. Velg " Standard Primitives "-fanen i opprette panelet på høyre side av brukergrensesnittet ved å åpne fanen med kula på den. Velg " Box" form. Tilbake til Top View og dra musen langs visning port nesten fylle utsikten med en boks. Dette vil fungere som din room gulvet .
2
Velg Endre fanen til høyre for boksen din ved å klikke på fanen som ser ut som en buet rør . Sett parametrene av boksen til en lengde på 300 , en bredde på 300 og en høyde på 5 , og i navnet plassen der objektet har navnet "Box" endre navnet til "gulvet" til bedre å identifisere figuren. Tilbake til en visning port og trykk på "Z "-knappen for å sentrere boksen i visningen port . Klikk på " Flytt" -knappen i toppmenyen (formet som krysset piler) , og høyreklikk på " X , Y, Z Settings " i Absolute World on the Move Transform Type- I valgboksen som åpner . Senter boksen på tavlene .
3
Aktiver forfra full skjerm ved å høyreklikke forfra port og deretter klikke på påmaksimeringsknappen plassert nederst til høyre på skjermen . Panorere visningen av gulvet nedover for å gi mer plass til å arbeide ved å holde den midtre museknapp og dra gulvet nedover. Lag murene ved å velge " rektangel " form under Splines kategorien . Tegn et rektangel for å representere veggen i rommet ved bruk av gulvet boksen som en guide for bredden , og velg en høyde som nesten fyller utsikten port . Endre rektangelet endre lengden til 200 og bredden til 300 . Kontroller at gulvet og bunnen av veggen blir stanget sammen.
4
Lag et vindu i veggen ved å velge rektangel form og oppheve merkingen i boksen merket " Start ny form . " Tegn ønsket vinduet form i veggen din . Trykk minimer-knappen nederst på skjermen for å gå tilbake til en fire -veis visning. Velg veggen klikk deretter på "Endre "-kolonnen . Velg " Extrude " fra rullegardinmenyen kolonne og endre beløpet til 5 for å legge til dybde til vinduet. Navngi objektet "Wall Back ", og klikk deretter flytte veggen før det er på baksiden av gulvet.
5
Aktiver Venstre visning , maksimer til full skjerm, og deretter opprette venstre vegg ved hjelp av en boks form. Modifiser veggen til en lengde på 200 , bredde på 300, og høyde på 5 . Gi den nye veggen "Wall Venstre " og deretter flytte den til venstre side av gulvet . Lag en dør i veggen ved hjelp av den samme prosessen som du gjorde i å skape vinduet.
6
Lag de to andre vegger ved hjelp av den samme prosessen som "Wall Venstre . " Deretter oppretter du et tak med gulvet prosessen for å fullføre rommet.