3D Studio Max er et verktøy som gjør at digitale kunstnere til å lage animasjoner . Ved hjelp av 3D Studio Max , kan du håndtere ethvert stadium av animasjon skapelse, fra etableringen av en modell av et objekt tenkelig, å flytte den modellen gjennom en scene . I prosessen kan du bruke en rekke ulike teksturer sammen med kompleks belysning til modellen for et mer realistisk utseende . Instruksjoner
en
Lag et storyboard av animasjonen idé. Ved hjelp av en rekke bokser på et stykke papir , trekke ut viktige øyeblikk i animasjonen. Inkluder modellene som brukes i animasjonen , slik som mennesker og gjenstander , også den aktiviteten som foregår under animasjonen.
2
Lag modeller for bruk i animasjonen ved hjelp av modelleringsverktøy som inngår i 3D Studio max .
3
bruk boksen modellering . Plukk en visning vindu i programmet , slik som " Top" visning ved å høyreklikke på vinduet . Velg fanen til høyre for vinduer som har en ball på den for å åpne " Standard primitive " panel . Klikk på boksen merket " Box ", og deretter tegne en boks i ditt syn ved å klikke i vinduet, og dra musen til ønsket form . Høyreklikk på boksen for å åpne endre menyen . Velg " polygoner " i den nye menyen til å endre boksen i flere bevegelige punkter . Velg et punkt ved hjelp av musen og flytte den i alle retninger for å endre formen på boksen. Gjenta prosessen ved hjelp av noen form for å lage komplekse modeller .
4
Påfør et materiale til din modell for å legge til farge og tekstur . Materialer er teksturer av gjenstander slik som murstein , gull eller krom som legges på overflaten av en modell for å lage en hud på den modell som gjør modellen synes å være laget av det materialet. Klikk på " Renderer "-menyen øverst i programmet og deretter bla nedover og velg " Material Editor " for å åpne Material Editor vinduet. Klikk på fanen i editoren merket " Standard" for å velge en av de standard 3D Studio Max materialer. Velg et materiale fra " Maler "-kategorien . Klikk på kula i Material Editor som har skiftet farge til din valgte materialet farge og klikk deretter på modellen i synsfeltet . Velg " Tilordne til Object " for å bruke materialet til din modell.
5
Påfør en enkel lys til scenen din ved å klikke på fanen til høyre som ser ut som en lampe . Velg " Target Direct" og klikk på et område av ditt syn port for å plassere lyset. Velg lyset retning ved å bevege musen i den retningen du vil at lyset skal skinne og klikk med musen for å plassere lyset.
6
Animer scene ved å klikke på høyre pilen i rammeteller viser 0 /100 på bunnen av ditt syn porter for å fremme animasjon ett bilde . Flytt modellen litt i alle retninger for å gi animasjon. Gjenta denne prosessen med å fremme og flytte modellen til å skape en kontinuerlig animasjon. Trykk på play- knappen på bunnen av programmet skjermen for å spille gjennom animasjon for å se etter justering behov.
7
Render scenen for å lage en fil av scenen du bygget i tidligere stadier . Velg " Rendering "-menyen fra toppen av skjermen, og deretter bla nedover og velg " Render " for å åpne Render Scene "verktøykasse . Velg" Render "-knappen nederst for å lage et vindu med det ferdige scene . Lagre din scene ved å velge "File "-menyen og deretter bla nedover og velg " Lagre" .