3DS Max er en animasjon program utgitt av Autodesk som gir deg de verktøyene du trenger for å fullstendig modellere og animere en 3 -D scene . Ved hjelp av programmet kan du raskt animere komplekse bevegelser , først og fremst gjennom den medfølgende Auto Key animasjon teknikk . Ved hjelp av Auto Key, kan du angi første og siste posisjon av en animert objekt og angi tid det går mellom posisjonene . Programvaren vil håndtere bevegelsen i rammene mellom . Du trenger
PC 3D Studio Max
Vis flere instruksjoner
en
Lag eller importere 3D-modell du skal animere . Du kan lage modellen ved hjelp av verktøyene tilbys av programmet , bygge din modell ved å endre grunnleggende former og bruke en modell tekstur . Importerte modeller kan fås fra en rekke kilder på nettet, fritt eller gjennom kjøp.
2
Rig modellen ved å plassere bein under overflaten av modellen . Lag bein ved å velge " animasjon" -menyen øverst i brukergrensesnittet og velge " Bones Tools. " Klikk "Opprett Bones " og trekke bein med musen for å velge start-og sluttpunkt for hvert ben . Bruk bein å skape Leddene i modellen , som er justert for å gi den animerte bevegelse for din modell. Fest beina til modellen ved å velge modell objektet du ønsker å legge ved. Gå til modifier panelet til høyre for modellen din og legg til modifier " SKIN " til modifier listen ved å bruke rullegardinmenyen i modifier panel . Velg bein å feste huden til ved å klikke på den.
3
Plasser modellen i den første rammen i animasjonen . Pose modellen i start animert bevegelse ved å flytte modellen bein. Velg " Auto Key "-knappen .
4
Velg den endelige rammen i animasjonen . Jo flere bilder du bruker, jo mer flytende bevegelsen vil være, med animasjon beveger seg i små trinn fordelt på rammene. Flytte modellen til finalen poserte stilling. Trykk på "Auto tast" -knappen en gang til.
5
Flytt rammen utvalg glideren tilbake til null ramme posisjon og trykk på " Play "-knappen . Modellen bør flytte så du flyttet det fysisk , og eventuelle endringer i posisjon animert automatisk mellom rammene .
6
Gjenta prosessen med andre bevegelige deler av modellen for å skape komplekse bevegelser . For eksempel vil opprette en håndbevegelser , først bevege armen , deretter albuen , deretter håndleddet , etterfulgt av individuelle fingre .