3D Studio Max fra Autodesk er et kraftig 3D modellering og animasjon suite. Programvaren skaper fotorealistiske datagenererte modeller som har blitt brukt i print , spill , på Internett og i kinofilmen. Selv om det kan ta år å mestre avanserte verktøy som presenteres i programvaren suite, skape realistiske modeller er et mål du kan oppnå med riktig tilnærminger mot dette målet . Source Material
Opprette en realistisk 3D-modellen begynner med de materialene som brukes som kilde for din modell . Samle så mye kildemateriale knyttet til din modell som mulig. Hvis modellering en person eller dyr , bilder av den personen eller dyret fra flere vinkler , mot en bakgrunn som gir en skikkelig følelse av skalaen , kan være svært nyttig . Få din kildematerialet i flere lysforhold også, for å gjenskape lysforholdene du trenger til din modellert scene . Hvis fotografiene ikke er tilgjengelig, for eksempel hvis du oppretter en unik modell , da tegninger av modellen vil gjøre som kildemateriale . Hvis du bruker tegninger , ta med så mange detaljer som mulig , tegning fra flere vinkler , inkludert minst front , topp og profil visninger .
Modeling
Lag din modell bruker kildematerialet samlet . Skanne kildematerialet til en felles grafikk filformat , for eksempel BMP eller GIF , og importere og inn i programmet til å fungere som en guide for å bygge din modell . Begynn med å lage en grov modell , ved hjelp av grunnleggende former som inngår i 3D Studio Max, plassert på inngangskilden omtrent tilsvarende figurene stede i modellen. Legg realisme til din modell ved å endre de grunnleggende former.
Bruk ekstrudering verktøyet til å deformere figurene som trengs for å skape mer komplekse former som er nærmere den endelige modellen . Glatte over de objekter ved hjelp av mesh glatt eller noen andre glatting verktøy levert av 3D Studio Max for å fjerne linjene opprettet fra figurene . Nøkkelen til å legge realisme til din modell er å fortsette i går , og legger til ekstra funksjoner til din modell med hver passering nærmer seg nivået av realisme du ønsker. Konverter modellen til hjørnene ved hjelp av drop- down modeller i 3D Studio Max for å gjøre redigeringen modellen enda enklere . Hjørner er punkter som representerer 3D plasseringen av objektet kanter . En kube har minst åtte, for eksempel, og kan endre formen på en gjenstand ved å føre topp-punktene . Du kan dele kantene mellom hjørnene for å skape flere hjørner å jobbe med , og legger til detaljer potensial. Det er mye som sculpting bruker finere verktøy som hjørnene multipliseres.
Texturing
Når du har opprettet realistisk modell form, må du tekstur det for økt realisme. Den teksturering system i 3D Studio Max lar deg bruke en av hundrevis av inkluderte teksturer på modellen , som representerer materialer som dekker alt fra metaller til stoffer til skins . I tillegg til inkluderte teksturer kan du bruke materialer redaktør i 3D Studio Max til å lage et materiale av din egen , kombinerer teksturer , eller endre tekstur variabler for å lage materialer som flytende gull eller stål klut. Plassere en komplett tekstur kart over objekt hjelper å fullføre realistisk modellering av dette objektet.
Lighting
Legg belysning for å fullføre realistisk utseende av modellen . Plasser belysning i naturlige posisjoner , simulere innendørs eller utendørs belysning . Du kan plassere flere lys rundt din modell for å simulere effekten av naturlige lyskilder retur av semi - reflekterende vegger eller andre objekter rundt din modell. Når lysene har blitt plassert , gjengi modellen inn i et vanlig filformat for visning, eller lagre objektet til bruk i animasjon eller en plassering i flere 3D- scener.