Animasjon er voksende i popularitet i disse dager, spesielt datagenerert animasjon. Dataanimasjon er sett i reklamer , videospill og større bevegelse bilder. I det siste, hvis du ønsket å lage din egen dataanimasjon , vil du ha behov for en dyr og komplisert program som Maya eller 3DMax . Du vil også ha behov for en kraftig datamaskin ( eller kanskje mange datamaskiner i nettverk sammen) . Men i de senere årene har flere programmer har kommet på markedet som er rimeligere , så vel som mindre krevende av datakraft . De er også mindre vanskelig å bruke . I denne artikkelen Vue Infinite vil bli brukt ( i samråd med Photoshop for teksturering ) til å produsere en animasjon av en bil kjører nedover en bygate . Du kan bruke programmer som Daz Studio eller Poser for animasjon , og GIMP i stedet for Photoshop for teksturering . Instruksjoner
en
Kjøp en bilmodell fra en online 3D-modell innholdsleverandøren. Lagre denne modellen til en mappe på datamaskinen. Deretter lage en kopi av denne mappen og lagre den under navnet "bil tilpasset " . Dette vil beskytte din opprinnelige nedlastingen . Også gå til den frie delen på Renderosity og laste ned noen av de gratis city -building -modeller. Åpne Photoshop. Velg " File " og klikk " Åpne ". I dialogboksen bla til " bil tilpasset "-mappen og åpne teksturfil for bilen.
2
Klikk på "Nytt lag "-ikonet i "Lag" -panelet . Velg " Mangekantet Selection "-verktøyet , og bruke den til å velge et område av bilen teksturen du ønsker å legge til personlige preg på . For eksempel kan du velge den delen er døren på bilen , slik at du kan legge til en racing bil nummer til det. Eller du kan velge den øverste og panseret på bilen for å legge en stripe . Når du er ferdig , lagre filen , med samme navn og filtype .
3
Åpen Vue Infinite . Klikk på " Atmosphere" og velg "Last atmosfære." I dialogboksen som åpnes velger atmosfære og belysning du ønsker å bruke i animasjonen. Klikk deretter på " OK ".
4
Velg " File " og klikk "Importer ". I dialogboksen bla til bygningene du har lastet ned og bringe dem inn på scenen . Bruk posisjonering pilene du ser på hvert objekt for å plassere dem hvor du vil i scenen. Nå importerer bilen også , noe som gjør at du tar i den tilpassede versjonen.
5 p Med bilen valgt i objektene som er oppført i nedre høyre , klikk på " Animasjon Wizard" -ikonet øverst . I dialogboksen som åpnes velger du " Automobile " og definere banen du vil at bilen skal følge som den kjører om byen . Når du er ferdig klikk " OK ".
6
Bruk kameraet posisjonering verktøy til høyre for å sette kameraet der du ønsker det for animasjon . Klikk deretter på " Render Animasjon "-ikonet i tidslinjen og velge størrelse og kvalitet, samt din filtype og navnet på filen . Klikk deretter på " Render animasjon . "