3D-figurer brukes i nesten enhver form for media fra fjernsyn og film til dataspill og tegneserier . Det finnes mange forskjellige programmer som brukes til å lage dette bilder , alt fra komplekse og dyre (som Maya og Cinema 4D ) til den enkle og gratis (som Daz Studio ) . Hvis du ønsker å begynne å lage dine egne 3D- bilder av tegneseriefigurer , så Daz Studio er et godt program å begynne med. Du trenger
Daz Studio programvare
Vis flere instruksjoner
en
Gå til Daz3D.com og laste ned og installere freeware versjonen av Daz Studio ( se Ressurser ) . Også gå til enten Daz3D eller Renderosity og kjøpe en 3D tegneseriefigur eller rekvisitter du ønsker å bruke . Du bør også sjekke ut de frie områder av begge områdene for å se om det er noe du kan bruke. Installere noen produkter du laster ned til Daz Studio bibliotekene ( installere filer vil automatisk se Daz Studio installasjon og mapper) .
2
Åpen Daz Studio . Hvis en standard scene med en karakter laster , velg " File" og klikk "Ny " for å åpne en ny tom scene . Gå til Daz Studio bibliotekene på venstre og bla gjennom mapper for å finne 3D tegneseriefigur du installerte. Klikk på den og dra den inn på scenen .
3
Bla gjennom biblioteket mappen for å finne noen av de andre elementene ( props ) du har installert. Deretter drar du hver av dem inn på scenen . Bruk 3D Positioning verktøyet for å plassere hvert element der du vil ha den i scenen .
4
Velg 3D-tegnet i stedet ved å klikke på det. Nå gå til " Poser Pose " panel på høyre side av grensesnittet . Du vil se en 2D abstrakt figur med valgbare deler . Velg en kroppsdel i panelet som du ønsker å posere i 3D-tegnet , med til musen for å plassere delen .
5
Klikk på " Render " -fanen øverst . I innstillingene , angi størrelse og kvalitet til slik du vil de skal være. Husk at jo høyere du setter kvalitet og størrelse, vil det lenger gjengi ta. Når du har dem på den måten du ønsker , klikk på " Render " for å gjengi bildet. Lagre resultatet som en høykvalitets JPEG .