Adobe After Effects er et program med nesten ubegrensede animasjon muligheter. Fans av tradisjonelle 2D-animasjoner kan opprette nye av sine egne, og fans av 3D-animasjoner kan opprette fulle CG verdener eller bland begge animasjoner sammen for å lage en hybrid animasjon. Programmet kan også brukes til å lage animerte presentasjoner og reklame som de som brukes ved arenaer eller i digitale reklameplakater . Å lære å lage alle disse tingene , After Effects brukerne først trenger å vite det grunnleggende og kontroller omtalt i Adobe After Effects CS3 . Prosjektet Window
Starten på ethvert prosjekt skjer i Prosjekt -vinduet. Programmet godtar bilde , film-og lydfiler , som alle kan importeres ved å høyreklikke og velge " Import "-alternativet. Bruk andre Adobe-filer som Premiere Pro og Photoshop for å lage prosjekter mer funksjonell . Organisere de ulike elementene i prosjektet vinduet ved å høyreklikke og velge " Opprett ny mappe . " Etiketten mappen som " Video" eller en mer konkret eksempel , og dra og slipp de forskjellige filene til hver mappe for å holde den organisert.
Sammensetning Window
Opprett en ny komposisjon ved å høyreklikke på "Project "-vinduet og velge " ny sammensetning . " Standard størrelse er " DV - NTSC ", men video størrelser kan endres til nesten alle størrelser sammen med andre forhåndsinnstillinger som "Widescreen " og " Web Video ". En forhåndsvisning av sammensetningen vil vises i " Komposisjon "-vinduet som en svart boks . Hvert element og endring i prosjektet vil vises i sanntid på Sammensetning vinduet. Brukere kan også klikke i vinduet for å manipulere objekter i vinduet .
Timeline Window
Ingen elementer er på det aktive prosjektet før de er dratt til Tidslinje vinduet. The Timeline vinduet er delt inn i to elementer . På venstre side har en liste over aktive filer og effekt kontroller. På høyre side av vinduet er den faktiske tiden koden av prosjektet med bestemte tider oppført øverst i vinduet. En tidslinje navigator ligger på denne siden også , og kan dras fra side til side for å komme til en annen tid på tidskode .
Key Frames
Key rammer er hvordan animasjonene er opprettet i programmet. I utgangspunktet satt brukerne et startpunkt og sluttpunkt for et objekt , og programmet oppretter automatisk animasjonen som går i mellom. Hver annen effekt på et objekt kan ha sitt eget sett med viktige rammer. For eksempel vil et bilde har fire standard animasjon alternativer som inkluderer "Scale ", " rotasjon ", " Opacity " og " Position ". Slik oppretter du en animasjon av bildet beveger seg , ville de først klikke på " Timeline Navigator " og sett den til begynnelsen av videoen . Klikk på " Stoppeklokke "-ikonet for å aktivere de sentrale rammer og dra Timeline Navigator til slutten av prosjektet . Flytte objektet i " Komposisjon vinduet " til sin endelige plass . Den andre nøkkelen rammen blir automatisk gjort og animasjonen kan forhåndsvises ved å trykke " Enter".