Macromedia Flash 8 -programmet, som er forløperen til Adobes Flash -programmet , gir brukerne muligheten til å designe animasjoner og deretter eksportere dem som websider . Hvis du er interessert i å legge animerte hyperlenker eller andre dynamiske funksjoner til nettstedet ditt, da blir du nødt til å lære å opprette og arbeide med knapper i Flash 8 . Opprette en knapp
Før du kan begynne å arbeide med knapper i Flash 8 , må du ha en slags innhold som å gi knappen . Først må du åpne en eksisterende Flash -fil eller opprette en ny. Deretter bruker verktøylinjen på venstre side av skjermen for å legge til en figur i oppsettet ditt . Kvadrater og rektangler vanligvis fungerer best med knapper , men du kan bruke andre former hvis du ønsker det. Når du har formen uthevet, høyreklikk på den og velg " Konverter til Symbol" alternativet. En pop - up vindu vil åpne, og du må velge " Button" som type symbol du oppretter. Du kan også angi et navn for denne nye knappen hvis du ønsker ved å redigere feltet øverst i vinduet. Klikk " OK " når du er ferdig med å justere innstillinger , og du vil bli ført til en ny layout , hvor du vil sette opp statene til knappen .
Innstilling Button States
Når du går inn på knappen layout, vil du legge merke til at den tiden linjen øverst i vinduet ditt vil endre seg fra en kjøretid på animasjonen til bare fire korte segmenter . Hvert av disse segmentene representerer en av de fire statene som en knapp har : Up, Over , Down og Hit . For å gjøre en fullt funksjonell knapp , må du justere design i hver stat . Opp tilstand representerer hva din form vil se ut før en bruker utfører en handling . Dette er den tilstand som skal vises det meste av tiden . Over staten er hva din form vil se ut når en bruker plasserer musepekeren på toppen av objektet. Hvis du vil at figuren for å endre farge eller størrelse når noen beveger musen på det, er dette stedet å sette opp dette. Ned tilstand representerer din form når en bruker klikker ned på objektet . Den endelige tilstand , Hit, vil aldri bli sett av nettbrukere . I stedet , representerer det bare det området av oppsettet ditt der knappen handlinger vil bli plukket opp . Du kan krympe eller utvide Hit området hvis du ønsker å styre når Over og Down tilstander frem .
Testing Button Funksjonalitet
Når du er ferdig sette de fire forskjellige stater for din knapp i Flash 8 , er du klar til å teste ut knappen funksjonalitet. Den enkleste måten å gjøre dette på er å lagre Flash-fil , gå til "Fil "-menyen og velg "Publiser Preview "-alternativet. Et nytt vindu vil lansere på skjermen og vil begynne å vise Flash- animasjon eller film. Her kan bevege musen rundt vinduet for å se hvordan knappen fungerer. For å teste Over staten, lar du musepekeren hvile over knappen din form og se hvordan den endres . Deretter teste Down tilstand ved å klikke direkte på formen . Du kan se effekten av din Hit tilstand på skjermen , fordi musepekeren endres fra en peker til en liten hånd når den ruller over Hit området. Hvis du er fornøyd med knapp funksjonalitet , kan du publisere den til webserveren din og begynne å teste det ut gjennom en nettleser.