Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Maya Character Modeling Tutorial
    Autodesks Maya er et kraftig 3D-animasjon verktøy som brukes av profesjonelle og amatører både å lage detaljerte 3D-modeller og scener. Maya har vært brukt i spillefilmer som DreamWorks ' " Monsters vs Aliens " og bestselgende spill, inkludert Insomniac Games ' " Resistance: . Fall of Man " Ved å bruke Maya , kan du raskt lage høykvalitets figurmodeller , bygge på noen lett implementert modellering teknikker . Reference Material

    Før du begynner å lage din karakter modell i Maya , bør du ta så mye referansemateriale på motivet som mulig. Ved arbeid fra en ekte person , vil video fra 360 grader rundt motivet hjelpe deg å gjøre en så nøyaktig gjengivelse som mulig. Hvis video ikke er tilgjengelig, få bilder av motivet som inneholder et sett forfra , begge sider , sett bakfra , trekvart visning og både en full kropp og hode -shot . Ta bilder av motivet viser ulike ansiktsuttrykk også. Jo mer variert bildene dine, jo bedre vil du være i stand til å modellere og senere animere emnet. Hvis karakteren din ikke er basert på en real- life emnet, bør du trekke ut de ulike referanser materielle ark nødvendig før du starter modelleringen .
    Basic Character Modeling

    skanne inn din referansemateriale og deretter importere de ulike bildene i Maya for veiledning i å lage din modell . Du vil ønske å begynne med å lage en grov oversettelse av modellens kropp basert på skanninger. Lag sylindere for å representere kroppens deler for å få riktig målestokk for din karakter . Bruk en sylinder for torso , en annen for beinet , osv. Du trenger bare å modellere en enkelt side som du kan bruke Maya speil funksjon for å gjenskape kroppsdelene til den motsatte side. Split torso sylinder i to for å få en skikkelig speiling .

    Scale og justere sylindere ved hjelp av Maya punkt- baserte hjørnene system for å justere sylindrene til den generelle formen og tellere av karakter kropp . Når du er ferdig , bør du ha et rutenett stil maske av halve karakteren din kropp minus hode , fot og hånd. Bli med kroppen sylindere og finpusse kroppen før du har en grunnleggende mesh modell. Legg en hånd og en fot ved ekstrudering dem fra din karakters ben og arm , og deretter speile bildet.

    Legg en nakke og hode til slutt opp grov modell , med samme metode som kroppen. I stedet for en sylinder for hodet , bør begynne med en kube. Juster hjørnene som nødvendig for å samsvare med den generelle karakterens hode form . Etter at du sveise nakken og hodet deler på kroppen, er den grunnleggende karakter modell gjort.
    Avansert Character Modeling

    Når du har opprettet din grunnleggende karakter modell form , resten handler om å legge til detaljer. Ved hjelp av en anatomi bok som referanse , legg muskel definisjon til din karakter , gir det en mer naturlig look. For ekstra detalj i ansiktet , import én av ditt ansikts referanse bilder og dele ansikt polygoner i modellen , endre punktene før du har fått de detaljene du ønsker . Som med kroppen , etter muskel mønstre gir karakteren din en naturlig look.

    For hånd detalj , begynne med å modellere en finger. Få en eneste finger korrekt og du kan kopiere og lime det å justere for de andre fingrene og tommelen . Jo mer detaljert du putter inn i modellen , jo mer realistisk det vil se ut om du senere bestemmer deg for å tekstur eller animere det .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage pinne figur Animasjoner Med Flash 
    ·Hvordan lage en musikk Flash spill 
    ·Hvordan lage prosjekter ved hjelp av Macromedia Flash 
    ·Hvordan lage en Macromedia Flash -fil 
    ·Hvordan lage en Flash Movie Laster JPEG 
    ·Hvordan finne den CD-nøkkelen for Manga Studio 
    ·Slik konverterer en SWF -format til en AVI eller MPEG 
    ·Hvordan lage en Flash spillet gratis 
    ·Hvordan lage en lighter Flame i After Effects 
    ·Hvordan lage en rullende tekst Box i Flash 8 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan finner jeg feil for Oracle Job Svikt 
    ·Hvordan skrive ut flere Telt kort med forskjellige navn…
    ·Hvordan gjenforenes jeg Katie til Lud på en Wii 
    ·Hvordan oppretter jeg et banner med GIMP 
    ·Hvordan lage en Freeze Frame film i Final Cut Pro 
    ·Database Application Development Tools 
    ·Hvordan lage en Gradient Smile i Comic Livet 
    ·5 Best Apps å rydde opp i datamaskinen 
    ·Hvordan få Starcraft 2 Alpha Version 
    ·Hvordan lage din egen Faktura Kvittering Bill of Sale M…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/