Dataanimasjon (eller CGI) har blitt den dominerende kraft i animasjon i dag . Det er det fortsatt noen cel - håndtegnet animasjon , samt noen stop -motion animasjon. Faktum er at de aller fleste er dataanimasjon. Likevel , til tross for at CGI har praktisk talt eliminert de tidligere formatene , har det fortsatt mye til felles med dem så langt som mål eller mål er bekymret. Beste kvalitet til lavest kostnad
En av de viktigste målene for CGI animatører er kvalitetsarbeid. Dårlig modellert tall eller dårlig strukturerte objekter vil tydelig skiller seg ut hvis betrakteren betaler oppmerksomhet . Samtidig , var hele poenget med å bytte fra cel - håndtegnet animasjon til CGI for å redusere kostnadene . Dette betyr at animatørene ikke kan bruke så altfor mye tid på å jobbe på en bestemt element og må ha en veldefinert tidsplan for ferdigstillelse .
Sikt
et annet viktig poeng når du oppretter dataanimasjon er å huske på viktigheten av synlighet . Det er visse scener der du vil at publikum skal tydelig se hva som skjer , for eksempel når en ny karakter entrer scenen og begynner å snakke . Likevel er det andre tider når du ikke vil at publikum skal se ting så godt . For eksempel, hvis du har en figur av en stor, grønn monster ramponerende gjennom gatene , er det best å gjøre lyset litt mørk ( skumring ) eller veldig mørk . Dette gjør uvirkelighet av figuren litt mindre merkbar .
Distinctive Voices
Et annet viktig poeng er at karakterene i filmen din må ha særegne stemmer. Dette er fordi det kan være punkter hvor en karakter som er ute av syne for kameraet har å si, og du ikke vil at publikum skal bli forvirret om hvilken karakter det var.
God Story
Som enhver film , trenger en dataanimert film for å ha en god historie . Hvis filmskaperen prøver å kaste noe annet enn grafikk på publikum og glemmer å skrive en skikkelig manus, vil publikum raskt mister interessen .
Interessante karakterer
Endelig en datagenerert animasjon må ha interessante karakterer som har attributter som publikum kan forstå eller føle med . I det minste , kan tegnene ikke være kjedelig , siden alle historiene er karakterdrevet .