Flash, utviklet av Macromedia , er nå eid og videre utviklet av Adobe . Flash er kraften bak mange nettsteder som har fantastiske animerte effekter . Flash lar brukerne lage multimedia innhold til sine nettsteder som spenner fra enkle animerte bannere til filmer og spill. Opprette Flash-objekter for nettstedet ditt ved hjelp Adobes Flash CS3 er ikke vanskelig når du mestrer noen grunnleggende om programvaren. Komme i gang
Sketch noen ideer på papir , for eksempel hva du ønsker å oppnå på nettstedet ditt , hvis du ønsker å legge ned spill og filmer eller oppretter en animert figur vert for nettstedet ditt . Kanskje du bare ønsker noen prangende bannere . Døyt disse ideene på papir , åpne programvaren og se under panseret . Utforske menyene vil hjelpe deg å finne de funksjonene du trenger for å begynne å lage .
Klargjøre Animasjon
Samle all grafikken du skal bruke i ett mappe . Dette kan være bilder du har tatt med et digitalt kamera, utklipp du har fått fra Internett eller kunstverk du har laget selv . Bilder og lyd du trenger for din film eller animasjon prosjektet skal samles på ett sted for enkel tilgang.
Bestemme strukturen av det samlede film eller animasjon prosjektet. Åpne "Property Inspector" og angi størrelsen på animasjonen , scenen farge og angi bildefrekvens her . Disse innstillingene vil påvirke prosjektet gjennom.
Oppretting Animasjon
Alle dine lyder og grafikk vil bli lagt til Flash Object Library. Du vil få tilgang til biblioteket ofte som du legger til disse objektene til animasjonen. Kom i gang ved å åpne et bilde fra biblioteket og dra det til scenen din . Dette er hvor du vil lage filmen . Velg et lag å plassere objektet på , og deretter ta over et annet objekt og ordne det på et lag . Fortsett med å legge rammer i filmen før det er fullført, teste det som du går ved å bruke "Preview ". Når du er ferdig og lagre din animasjon, skaper Flash automatisk HTML- kode for å legge inn animasjon på nettstedet ditt .
ActionScript
ActionScript er språket Adobe bruker å tillate deg å legge til interaktivitet til dine animasjoner . Dette er ofte brukt til å lage Flash- spill. Heldigvis har Adobe innebygd skript for å gjøre å legge til interaktivitet til dine animasjoner enklere. Når prosjektet er åpent , det er en tid - linje for å overvåke fremdriften for animasjonen. ActionScript har mange programvare byggesteiner som er klare for deg å bruke. Disse byggeklossene er organisert i klasser med likeartede eiendommer og evner . Du oppretter forekomster av en klasse i ActionScript å bruke dem i dine Flash-filmer . Disse tilfellene er kalt stedene. Knapper er en type objekt i ActionScript . Lyder er en annen . Gjenstander som knapper , tekst , filmklipp og lyd har egenskaper og metoder som er innebygd i dem i ActionScript , noe som gjør det enkelt å bruke kontrollere dem . Du kan legge til ActionScript til noen ramme , men å administrere din Flash prosjektet mer effektivt, er det en god idé å sette alle dine ActionScript koden på ett sted , for eksempel i Frame 1 i det første laget av . Fla -filen , for å gjøre det lett å finne og endre .
Printing Animasjoner
Filmer vanligvis ikke er skrevet ut, men Flash kan du skrive ut en frame- by- frame layout på filmen. Du ønsker kanskje å gjøre dette hvis filmen er omfattende , og du vil ha en kopi foran deg mens du går gjennom filmen og ordne rekkefølgen på rammer. Utskriften er en god referanse .