Adobe Flash er en av de mer populære animasjon og video plattformer på internett , slår de fleste video hosting og online sosiale spill nettsteder . Flash-animasjoner og spill er laget ved hjelp av Adobes Flash-programvare og andre kompatible software plattformer . Flash CS4 , en del av Creative Suite 4 linje av Adobe-produkter , forbedret verktøy som kan brukes til å lage animasjoner og spill. En av funksjonene til Flash CS4 som gjør animasjon lettere er evnen til å skape bevegelse - merkede stier for animerte objekter å flytte sammen uten å måtte animere hver enkelt ramme . Instruksjoner
en
Launch Flash CS4 . Lag et nytt prosjekt ved å velge "Ny ... " fra Fil-menyen og velge dokumenttypen passer til Flash filtype du vil opprette. I de fleste tilfeller vil du opprette standardvalget , ActionScript 3.0.
2
Opprett et objekt på scenen eller importere et bilde inn i prosjektet Bibliotek og plassere det importerte bildet på Stage. Objektet skal plasseres på det punktet der motion- guidet bane vil begynne.
3
Høyreklikk den første rammen i " Lag" -panelet , velge " Insert Key Frame" alternativ fra hurtigmenyen som vises . Dette vil sette sluttposisjonen av gjenstanden for denne rammen . Du kan også trykke på " F6 "-tasten på tastaturet
4
Lag et nytt lag på toppen av laget som inneholder bildet eller objektet ; . " . Guide Layer " navnet på det nye laget Bruk en pensel til å lage en sammenhengende linje fra objektet til det punktet hvor animasjonen bevegelsen vil stoppe. Denne linjen er din motion - guidet bane , og objektet vil bevege seg langs det når animasjonen klippet spilles .
5
Velg rammen der du vil at animasjonen skal avslutte og sette en ny nøkkel ramme , deretter flytte objektet til et punkt der guiden ender i denne rammen. Jo lengre bevegelsesbane er , jo flere bilder du bør hoppe over før du setter den andre nøkkelen rammen.
6
Høyreklikk på midten av begge lag og velg " Motion Tween " alternativet . Dette kobler lagene , forteller Flash at objektet skal bevege seg langs motion- guidet bane i rommet mellom de to nøkkelbilder .
7
Lagre filen . Med de to lagene med lenke , bør animasjonen leke med objektet beveger seg gjennom hele banen i antall bilder du har angitt ved å skape de sentrale rammene.