Du kan bruke videospill sprites å lage Flash- filmer med berømte videospill tegn i hovedrollen , eller rett og slett å sette inn grafikk i Flash- filmer uten å lage dem selv . Selv om det er uendelige muligheter for hva slags filmer du kan gjøre , er det grunnleggende for å gjøre sprite -basert Flash-filmer ganske grei. Du trenger
Sprite Images bilde redigering programvare
Adobe Flash
Vis flere instruksjoner
en
Skaff videospill sprites . Mange videospill sprite databaser er tilgjengelig på nettet ( se Flere Resources ) .
2
Videogame sprites ofte kommer i "ark " som inneholder ulike bilder eller positurer av samme karakter. Å bruke disse sprites i Flash- film, må du "klippe opp" sprite ark i separate bilder . Bruk et bilderedigeringsprogram å kutte ut hvert enkelt bilde du vil bruke og lagre hvert bilde som en egen fil. Gratis bilde redigering programmer , som for eksempel Picasa eller PhotoScape , er tilgjengelig for dowload ( se Flere Resources ) .
3
Åpne Adobe Flash og åpne et nytt vindu . Åpne "File "-menyen , klikk på " Import ", og klikk " Importer til biblioteket. " Importere sprites som du ønsker å bruke.
4
Før du begynner å lage animasjon, åpner det første bildet du vil bruke, og velg den. Åpne " Endre" -menyen , klikk på " Bitmap , " og klikk "Trace punktgrafikk. " Endre innstillingene til " Veldig tight " og sette både farge terskelen og minimum areal til en . Nå kan du bruke "Trace Bitmap "-funksjon for å fjerne sprite ark bakgrunnen. Denne prosessen må gjentas med hver sprite du drar på scenen .
5
Dra først sprite opp på scenen og plassere den hvor du vil den skal være . Klikk frem tre til seks rammer, avhengig av hvor raskt du vil at bildet skal flytte . Trykk på F6 -knappen og velg nøkkelen rammen. Slette den første sprite fra denne nøkkelen rammen.
6
Dra neste sprite du ønsker å bruke på scenen , og line den opp med den første sprite. Du kan sjekke sin nøyaktige plassering i "Properties "-kategorien . Fortsett denne prosessen så lenge du ønsker denne animasjonen skal vare. Når du er ferdig med animasjon, lagre prosjektet .