Animasjon i film brukes til å involvere en møysommelig prosess med å skape et stort antall håndtegnet " cels , " eller tegninger , for å portrettere hver bevegelse av en karakter . Når cels ble vist i rekkefølge og i rask bevegelse, dukket tegnene som skal flytte . I dag er den møysommelige prosessen nå utført med datamaskiner med bestemte typer programvare. Nå er animasjon mer realistisk i rendering sin og blir brukt i mange sjangere av historiefortelling . Hva kan Animasjon Software gjøre ?
Animasjon programvaren tillater oss å gi gjenstander bevegelse gjennom digitale midler. Ikke bare er animasjon programvare som brukes til å lage hele filmer , er det også brukes til å forbedre digital filmproduksjon for spesielle effekter og rettelser. Datagenererte bilder kan skape publikum scener , sendte hærer av soldater og de flygende dyr å angripe jomfru i nød . Dataanimasjon forener programmert bevegelse med flate eller modellerte gjenstander .
Typer Animasjon
p Det er flere typer dataanimasjon blir opprettet. Både 2D og 3D-animasjon er populære , men brukes av forskjellige grunner. 2D brukes i Flash-animasjon og Powerpoint animasjon og fokuserer på å manipulere et todimensjonalt bilde. 3D er brukt for å bygge virtuell -baserte figurer og objekter innenfor en virtuell verden. 3D-animasjon programvare kan lage en film som virker veldig virkelige for betrakteren mens 2D-animasjon vises flat og som en tegneserie , og er vanligvis ikke integrert inn i en ikke - animert film .
2D -animasjon programvare
2D-animasjon programvare er vanligvis laget med Flash-programvare . Scenen er tegnet som om kunstneren var å tegne på papir . Bildene er tegnet for hånd og skannet inn i datamaskinen eller bildene er tegnet i datamaskinen med en illustrasjon program og deretter manipulert i Flash. Pensler og blyanter kan bli erstattet av en tegnebrett eller en mus . Flash-animasjon er populært på Internett som et middel for å demonstrere enkle prosesser til betrakteren .
3D -animasjon programvare
3D-animasjon programvare krever hvert objekt som skal opprettes på en wire ramme modell som konturer til formen trukket. Ramma modellen er en 3D- rutenett som tillater programvaren å kartlegge form og påfølgende bevegelser av objektene. Kunstneren tildeler farger og teksturer til formen , noe som gjør programvaren deretter opprette tegnet . Kunstneren arbeider i 3D-animasjon programvare må være en god skulptør. 3D-animasjon programvare brukes for filmproduksjon .
Maya animasjon programvare
mest populære 3D-animasjon programvare , og den desidert mektigste tilgjengelig, er Maya. Brukes til spesielle effekter samt animasjon , er Maya programvaren mest etterspurt i Hollywood. Annen animasjon programvare som brukes er 3DS Max, Lightwave 3D og SoftImage . Når Hollywood kombinerer levende film og animasjon de bruker ett av følgende programvare : - Inferno - Adobe After Effects - Combustion