Å gjøre en virtuell hus simulering spillet kan bli mye moro , men det kan også være frustrerende og utfordrende . Du må bestemme om du skal prøve å etterligne en annen vellykket virtuelle huset simulering spillet , eller hvis du vil prøve å lage en helt originale spillet . Uansett hvilken vei du velger å gå , må du helt tenkt ut hvordan spillet vil fungere før du begynner å skrive . Du trenger
Programmering experienceAccess til et programmeringsspråk for spillet
Vis flere instruksjoner
en
Design huset. Du må helt klart bestemme hvordan huset skal se ut til spilleren av spillet , og hvordan spillet vil behandle denne informasjonen . Du må finne ut hva slags ting vil dukke opp i huset , hvordan de får det , hva slags muligheter spillerne vil ha om disse tingene, og om ting kan plasseres inni andre ting. Vær forsiktig med det, fordi å lage beholdere kan gjøre spillet mye mer kompleks .
2
Design brukergrensesnittet. Dette kan være et frittstående program som du skriver i Visual Basic, eller det kan være en web-applikasjon som bruker en pre - prosessor språk . Basert på dine avgjørelser i Trinn 1 , utforme skjermen slik at brukeren har alle alternativene du forestilt seg i trinn 1. . Sørg for at brukerne kan se elementer, flytte elementer , og har en måte å tjene eller kjøpe flere elementer for huset. Også være sikker på at det er rom for andre spillere av spillet å besøke huset, eller spillet vil ikke vare lenge.
3
Lag databasen. Huset spillet vil ha et mye informasjon å lagre om mange spillere , hus, og ting i husene. Databasen er hvor all denne informasjonen vil bli lagret. Sett din database opp slik at det kan holde orden på all informasjon og elementer, inkludert hvor i huset og hvor i hvert rom hvert element kan bli funnet. Planlegge dette nøye , da det vil være vanskelig å endre databasen når du tenker på andre ting senere. Du vil også trenge plass i databasen til å lagre informasjon om spillere og deres hus.
4
Koble database og brukergrensesnittet . Du må gjøre grensesnittet samhandle med databasen. Spillerne må bruke grensesnittet til å logge inn i spillet , og de trenger grensesnittet til riktig innhente informasjon om huset deres fra databasen. Grensesnittet vil tegne objekter på skjermen for spilleren, men databasen vil fortelle grensesnitt som element for å tegne og der .
5
Skriv en oppdatering program . Ved hjelp av en pre - prosessor språk hvis spillet er web -basert , eller en annen lavnivå språk (som C + + ) , kan du skrive et program som vil behandle daglige hendelser . Kanskje spillerne tjene penger basert på jobben slik at de kan kjøpe flere ting for huset deres. En eller flere ganger om dagen , vil dette programmet kjøre og oppdatere databasen for å gjenspeile endringer i spillerens hus og bankkonto. Hvis området er en betal nettsted, vil dette programmet også spore hvor lange betalende spillere har på sin kontrakt .
6
Skriv en interaksjon motor. Hvis spillet er en multi -player spill , vil det være behov for en måte for spillere fra ett hus å besøke et annet hus . Interaksjon motoren vil arbeide med brukergrensesnitt for å vise hvordan , hvor og når spillere fra andre hus vil vises i huset. Du må stå for overbelastning , også, så vær sikker på at du satt i et alternativ som holder hus fra å ha for mange mennesker!
7
Test spillet ditt. Med et spill som dette , må du grundig test hvert alternativ . Hvis det er mulig , må du laste - teste den, også, for å se hvordan spillet vil svare og reagere når det er et stort antall personer som bruker spillet. Men når du har helt testet spillet ditt , og du vet alle aspekter av det fungerer, kan du slippe det og få folk som spiller .