Lag realistiske bil - lakk rendering med 3 -D modellering program Autodesk 3ds Max program . Skinnende billakk har et karakteristisk utseende med et bestemt sett av kvaliteter som denne kraftige programmet gir til makt til å manipulere. Før du begynner å lage maling , bør du ha en ferdig 3 -D modell klar til bruk , enten du bygget med 3-D -programvare eller en du har fått andre steder gjennom lovlige midler . Du trenger:
3 -D modell kompatibel med Autodesk 3ds Max
Vis flere instruksjoner
en
start 3ds Max og åpne bilen filen i programmet. Åpne " Rendering " dialog boksen på verktøylinjen.
2
Velg " Mental Ray ." Klikk OK. Flere alternativer vises i Rendering dialogboksen.
3
Åpne Material Editor. Velg " Standard ".
4
Select Material Kart /Browser . Velg Shellac . Klikk på OK.
5
Kryss av i boksen for Kast det gamle materialet .
6
Klikk på " Base materiale . "
7
Klikk på " Diffus Map" slot . Velg " falloff " fra materialet og kartet browser .
8
Endre svart- hvite farger til de fargene du ønsker å lage bilens lakk farge. For eksempel kan du velge å gjøre følgende valg : . Top Color R = 202 , G = 0 , B = 0Bottom Color R = 16 , G = 0 , B = 0
endre kurven i " mix Curve "alternativet .
9
Klikk på" Gå til Parent . "Set" Specular Level " til" glans verdier . "Klikk" Gå til Parent . "igjen . Klikk på " Shellac Material " slot . Klikk på " Standard Material . " Velg " Raytrace " som " New".
10
Klikk på " Diffus Map" slot . Velg " falloff " fra materialet og kartet browser . Endre standard "Towards /Away " til " Fresnel . " Endre " brytningsindeks " alternativet til 2,5 .
11
Klikk på " Gå til Parent . " Endre diffus farge til svart. Endre andre ønskede verdier av ditt valg også .
12
Klikk på " Gå til Parent . " Endre " Shellac " farge - blanding verdi til hva du vil . En verdi som fungerer godt er 92 .
13
Sett scene med reflekterende lyset i bilen . Påfør Materiale til hele kroppen av bilen. Velg Skylight ved å klikke på " Light" og deretter " Skylight . " Set sin multiplier verdi til 1,6 . Lag en plan over bilen skal brukes til refleksjoner. Høyreklikk på fly over bilen og velge mellom følgende alternativer : Topp, Backface Cull , bare i kantene , Vis Fryst i Gray , renderable , Sikt 1.0 Arv Synlighet, Synlige til refleksjon /brytning, Apply atmospherics . Noen andre alternativer bør stå tomt eller satt til null.
14
Velg Diffuse Kart sporet og deretter Utgang fra Material /Map Browser . Endre RGB-verdien til 3,0 eller en annen verdi du foretrekker . Klikk på " Gå til Parent . " Endre " Diffus Color " til " White, " og sette "Selvbetjening Illumination " til 100 , for eksempel. Tune ned belysningen verdi hvis det er for lyst for deg. Åpne Render Scene dialogboksen. Sjekk Ray Trace og Scanline og sett Scanline Metode til Normal.