Macromedia Flash -programmet er et allsidig verktøy som kan brukes til mange ulike applikasjoner , som for eksempel animere tegneserier , lage interaktive nettsider eller skrive hele programmer som normalt ville bli gjort i mer komplekse programmeringsspråk . Flash programmet har et spesielt kamera klasse som kan brukes til å enkelt overføre bilder og video direkte fra et kamera til dataskjermen . Instruksjoner
en
Naviger gjennom datamaskinens Start- meny eller skrivebordsikoner og dobbeltklikker på ikonet for Macromedia Flash Professional 8 program .
2
Velg alternativet fra hovedmenyen for å opprette en ny Flash- prosjekt. Sett opp grensesnittet du har tenkt å bruke på vanlig måte , enten ved å sette opp et grafisk grensesnitt for et nettsted eller lage et vanlig vindu for en kjørbar fil.
3
bytte over til koden visningen for prosjektet og lage et nytt objekt for å få tilgang til et kamera koblet til datamaskinen ved å skrive inn " Camera.get ( )"; . deretter angi hvor programmet skal se etter kameraet , for eksempel fra en USB- port
4
Sett de nærmere detaljer om hvor mye data overføres fra kameraet til programmet , og om det vil bare sende stillbilder eller full-motion video , ved å bruke " Camera.setKeyFrameInterval ( ) "-metoden . Sett den til en lavere intervall for mindre data og et høyere intervall for mer data og raskere overføring av bilder.
5
Bruk " Camera.setMode ( ) "-funksjonen til å spesifisere hvordan bildene vil bli vist i programmet. Benytter disse " . Høyde ", " . Bredde " og " kvalitet" . Egenskaper inne i funksjon for å indikere antallet piksler som skal brukes i visning av bilder . Skriv inn " . Navnet " eiendom , og angi et navn for kameraet slik at datamaskinen kan riktig lese innholdet og skille det fra andre kameraer som kan bli koblet opp senere .
6
Last programmet til en nettside eller lage en kjørbar fil for å avslutte programmet. Koble til et digitalkamera til datamaskinen og åpne Flash program for å overføre bilder og video .