Animere 3D- figurer gang betydde å bruke en teknikk som kalles "stop- motion" animasjon. Stop motion involvert en møysommelig og tidkrevende prosess med å flytte en fysisk modell av en liten avstand , deretter fotografere et enkelt bilde av den animerte sekvensen . I dag har datamaskiner erstattet både de fysiske modeller og stop motion metoden . Computer design programmer , foruten slik at kunstnere kan skape alle tenkelige karakter, kan automatisk fylle ut alle animasjon rammer som animatør ikke oppretter. Den resulterende tid spart lar animatører fullføre filmer mye raskere enn stop -motion- animatører kunne. Du trenger
3 - D design program med en animasjon komponent
Vis flere instruksjoner
en
Åpne underholdningsprogram, klikk deretter på "Open" element av programmets "Fil "-menyen . Navigere til og velge å åpne filen av en eksisterende karakter. Du vil legge et skjelett til karakteren slik at du kan animere det .
2
Klikk på " Bone " objekt fra programmets " Draw " eller " Create" -menyen . I synsfeltet som viser forfra av karakter, klikker du i sentrum av karakterens torso , og dra nedover for å vokse en ryggsøylen for karakteren .
3
Klikk i synsfeltet som viser venstre eller høyre side av karakter, og klikk deretter beinet du nettopp opprettet . Dra beinet for å plassere den på midten av torso , klikk deretter på overkroppen for å velge det.
4
Klikk på " modifier "-menyen overskriften , klikk deretter på " Skin" modifier , som forbinder bein til karakter mesh. Denne handlingen tillater bein å deformere ( dvs. flytte og rotere ) deler av karakter.
5
Klikk på knappen i huden modifier parameter panel som lar deg velge hvilke bein å knytte kontakter med tegnet mesh . Denne knappen er vanligvis merket " Legg bein " eller en tilsvarende etikett .
6
Klikk ryggraden bein du gjorde i trinn 2 . Benet er nå knyttet til karakterens torso .
7
Klikk ryggraden bein å velge den, og deretter dra for å rotere eller flytte beinet .
8
Klikk for programmet verktøy for å lage keyframes , som velges rammene av en animert sekvens .
9
Flytt indikatoren som rapporterer gjeldende bildet i animasjonen opp med 50 til 100 rammer. Flytt ryggraden bein igjen, som du gjorde i trinn 7 , deretter spille en annen keyframe .
10
Gjenta trinn 9 en rekke ganger , før du har gjort mellom tre og fem keyframes .
Side 11
Trykk på " Play "-knappen under "Animasjon" -menyen for å spille av animasjonen . Bare tegnet , ikke bein, vil vises i animasjonen .