Du kan konvertere iTunes-musikken database til en format som er kompatibelt med Half -Life Disc Jockey program . Når lydfilene er konvertert, kan du spille dem på noen Half -Life basert spill med HLDJ programmet. Når du bruker HLDJ den bruker in-game lyd system så lydfilene må være i riktig format med svært spesifikke spesifikasjoner . Når du spiller en Half -Life - basert spill , må lyden være en WAV -fil kodet på 8000 Hz med en 16 -bits samplingsfrekvens og mono . For spill basert på Half- Life 2 Source motor, kan de WAV-filer kodes på 11 025 Hz , 16 -bit og mono . Instruksjoner
en
Launch iTunes på datamaskinen. Klikk "Edit " og deretter velge " Preferences".
2
Klikk på " Import Settings "-knappen på kategorien Generelt i dialogboksen Innstillinger . Klikk på drop -down menyen øverst og velg " WAV Encoder ." Klikk på den neste drop- down boksen og velg " Custom" en dialogboks vil vises . Velg enten 8.000 kHz - noe som tilsvarer 8000 Hz - eller 11.025 kHz , avhengig av hvilken versjon av Half -Life deg du ønsker å spille av sangene i. Sett Sample Size til " 16 -bit " og kanaler til "Mono . " Klikk " OK " og klikk " OK " igjen.
3
Klikk " Music" fra linkene til venstre i iTunes. Høyreklikk på en sang som du vil bruke i HLDJ og velg " Lag WAV Version ". Vent til fremdriftsindikatoren på toppen av skjermen for å vise prosessen er fullført . Gjenta for alle de sangene du ønsker å spille i HLDJ .
4
Lagre de konverterte WAV-filer til HLDJ audio katalogen. Hvis du ikke endret dette når HLDJ ble installert det er på install plassering for HLDJ i en mappe som heter "Audio ". For eksempel C : Programfiler \\ HLDJ \\ Audio . Standard plassering for iTunes-musikken vil være C : . Users \\ dittbrukernavn \\ Music \\ iTunes