Datamaskiner lese kode for å identifisere tekst og bearbeiding av informasjon . Programvare designere streng deler av koden sammen for å lage programmer . Enhver stykke kode representerer en potensiell antall stater . Mulighetene i koding er uendelig , men de potensielle tilstander av en etablert kode er finite.Finite tilstandsmaskiner identifisere egenskapene til endelig stater. En endelig tilstandsmaskin er et matematisk prinsipp som kan identifisere de endelige egenskapene til datakode . De er uvurderlig i å finne potensielle problemer og løsninger i binær kode , HTML og andre former for koding og mekanikk . Du trenger
definert sett med datakode
Vis flere instruksjoner
en
Identifisere starten tilstand. Dette er det første arrangementet i koden. I binær kode , vil dette komme til uttrykk som nummer 1 eller 0 .
2 The endelig stater er mulighetene mellom begynnelsen og slutten av koden .
Identifiser kan du betale med staten. Dette er den siste hendelsen i koden. Egenskapene til endelig tilstand er uttrykt som individuelle konkurranser mellom start og godtar stater og deres samlede resultatet . Starten staten og den kan du betale med staten er alltid statisk . De forblir den samme, mens koden mellom dem er avgrenset i en rekke måter .
3
Identifiser potensielle tilstander i koden. Siden datamaskiner lese koden i en lineær retning , kan et sett av datamaskin -kode bli uttrykt på en rekke måter , eller endelig stater. For eksempel , har et sett av kode med tallet 0 og tallet 1 to endelige tilstander. Dette settet kan uttrykkes som 01 eller 10 . Koder er vanligvis mye større enn dette . Bruk et diagram til å skildre de potensielle tilstander eller bruke sannsynlighet matematikk for å generere en liste .
4
Identifiser overgangene i koden. Koden leses som en sekvens av hendelser. Hver sekvens krever en rekke tiltak for å nå et programmeringsspråk utfallet. Hvert av disse trinnene er en overgang . Ved å isolere overganger fra det endelige stater, kan du se de individuelle aspekter av koden. Dette gjør det mulig å isolere noen spesifikke problemer . Når du genererer eller evaluere koden , kan du omorganisere individuelle overganger for å produsere ulike tilstander .
5 Utgangen er et resultat av å lese koden som en endelig tilstand . Et bilde kan gjengis av piksler , for eksempel.
Identifiser utgangen av koden din . Dette er den endelige tilstand av koden . Ved å følge en sekvens av overganger i et definert mønster fra start stat til å akseptere staten, vil du produsere et utfall . Hver endelig tilstand produserer et annet utfall . Dette er utgangen . Det er det endelige uttrykket av kode som resulterer i tekst eller bearbeiding av informasjon .