Når du bruker Flash Catalyst , vil du møte mange filtyper . Programmet bruker disse filene på ulike måter, og du kan finne det nyttig å forstå den viktigste av dem . Noen av disse filtypene har å gjøre med måten Flash Catalyst fungerer internt , og noen av dem er filene som programmet utganger . FXP File
FXP fil er filen er opprettet av Flash Catalyst når du lagre prosjektet for første gang . Når du importerer bilder fra andre prosjekter, for eksempel Adobe Photoshop , disse bildene, og de sier at du forbinder dem med å bli en del av FXP filen. Koden som Flash Catalyst utganger er også en del av FXP filen. Denne filen kan også importeres og redigeres av Adobe Flash Builder og Flash Professional.
MXML File
p Som du oppretter en søknad i Flash Catalyst, justere stater og import kunstverk , programmet skriver og oppdaterer kode i bakgrunnen. Denne koden , den MXML fil , er et middel som du kan slå dine kunstverk til interaktive Flash-applikasjoner . MXML er et kodespråk som du kan bruke til å designe brukergrensesnitt i Flash. Fordi Flash Catalyst gjør denne jobben for deg, kan du aldri samhandle med denne filen direkte . Når du publiserer Flash Catalyst prosjektet, vil Flash Catalyst bruke MXML fil og konvertere den til en SWF eller AIR-applikasjon . Du kan vise prosjektets MXML fil ved å peke musepekeren til høyre side av Catalyst -grensesnittet og klikke på pilen til høyre for Design. Deretter velger du "Kode" for å se filen.
SWF Fil
SWF -filen er en av filtypene som du kan sende på med Flash Catalyst . En SWF -programmet er et Flash-program som du kan laste opp til en webserver og legge inn HTML. Mye av interaktivt innhold som du kjører inn på internett er sannsynlig å være Flash -basert. Når du bygger en SWF søknad med Flash Catalyst, vil programmet alltid navngi den resulterende SWF-fil " Main.swf . " Du kan opprette denne filen ved å klikke på "File " og deretter velge " Publiser til SWF /AIR " alternativet.
AIR File
Den andre type fil som du kan lage med Flash Catalyst er en Adobe AIR -fil . Når du publiserer en AIR -fil , bruker Flash Catalyst prosjektets MXML koden for å lage en kjørbar applikasjon . Du kan deretter distribuere AIR -filen på alle operativsystemer som støtter Flash. Dette er fordi AIR filer, i motsetning SWF-filer , finnes på brukerens skrivebord , og ikke på en webserver . Merk at du kan publisere FXP prosjekt til AIR og SWF samtidig .