I en verden av 3D- modellering og animasjon , en av de viktigste faktorene er teksturen brukes på modellen du bruker . Uten teksturer , 3D-modeller bare ser ut som plast statuer. Det er teksturen som puster liv inn i en karakter, noe som gjør det virkelig for betrakteren . Av denne grunn er det viktig å sørge for at du bruker de beste tilgjengelige verktøy for å lage eller endre tekstur på en figur . En av de beste programmene for å arbeide på teksturer har alltid vært Adobe Photoshop . Men med etableringen av Photoshop CS3 Extended , ble det mulig for første gang for kunstnere til å tegne direkte på modellene selv i Photoshop. Mens mange modellering programmet selv har denne evnen , har de ikke den andre bredt utvalg av grafikk verktøy og funksjoner i Photoshop . Du trenger 3D- modell
Vis flere instruksjoner
en
Legg en modell på datamaskinen din som du ønsker å redigere tekstur på . Denne modellen har til å ha blitt UVmapped i modellering program , eller Photoshop vil ikke være i stand til å arbeide med det. Denne modellen har også å være i en av de mange 3D-modell standarder som Photoshop aksepterer , for eksempel OBJ eller 3DS .
2
Åpne Photoshop . Velg " File " og klikk " Open". I dialogboksen som dukker opp, bla til 3D-modellen du ønsker å arbeide med og åpne den. Photoshop vil importere hele modellen ( inkludert sine teksturer ) inn i programmet.
3
Gå til " Lag" -panelet på høyre og klikk på teksturen gruppen du ser oppført. Det kan bare være én tekstur på modellen , eller det kan ha egne seg for hodet, kroppen eller andre deler .
4
Dobbeltklikk på en av de enkelte teksturer . Teksturen vil nå åpnes i et eget vindu der du kan male på den. Eller du kan bare velge modell og begynne å male direkte på den, og Photoshop vil automatisk bruke maling til teksturer .
5
Velg " File " og klikk " Lagre ", og Photoshop vil spare ut alle de nye teksturer for dine modeller.