DirectX og OpenGL er to grafikk programmeringsgrensesnitt eller APIer som hjelper Google Earth generere høy kvalitet 2D-og 3D- bilder. Google Earth er avhengig av disse to APIer for å gi et lag av abstraksjon mellom programmet og de mange mulige kombinasjoner av operativsystemer , mikroprosessorer og grafikk prosessering enheter, eller GPU , som programvaren kan kjøres . DirectX Oversikt
DirectX er en proprietær grafikk API for enheter som kjører Microsofts Windows-operativsystemer . DirectX er en grafisk gjengivelse spesifikasjon snarere enn et program, verktøy eller maskinvare driver. Grafikkort produsenter kan inkludere hardware-støtte for DirectX som Google Earth kan bruke til å generere realistiske , høy oppløsning , 3D-bilder , samt glatte simuleringer, scene overganger og animasjoner .
OpenGL Oversikt
OpenGL er en plattform - nøytral , åpen API for gjengivelse av grafiske bilder . Selv om API er forskjellig, gir OpenGL Google Earth med samme grafikk ytelsesforbedringer som DirectX . OpenGL ble opprinnelig utviklet av Silicon Graphics Incorporated. I dag , derimot, er OpenGL API vedlikeholdes av non -profit Khronos Group. OpenGL -spesifikasjonen er fritt tilgjengelig for GPU produsenter og programvareutviklere å innlemme i sine produkter .
Skjermkort Krav
Google anbefaler ikke spesielt enten DirectX eller OpenGL for Google Earth . Du kan konfigurere Google Earth til å operere i enten DirectX eller OpenGL gjengivelsesmodi . Hvis systemet krasjer eller utfører dårlig i én modus , anbefaler Google du bytter til den andre modusen . Likevel , både minimum og anbefalte systemkravene for Google Earth spesifikt inkluderer et grafikkort med DirectX9 støtte.
Platform Support
Siden DirectX API er designet for PCer som kjører Windows-operativsystemer bare må Linux og Mac OS X-brukere kjøre i OpenGL -modus . Selv om OpenGL API er fritt tilgjengelig for bruk uten lisensiering restriksjoner , mange GPU produsenter velger å gi direkte hardware-støtte for DirectX bare . Hvis GPU støtter OpenGL , bør Google Earth gjengi grafikk med samme hastighet og kvalitet på en DirectX - kompatibelt GPU . Hvis GPU støtter bare DirectX og du er en Linux eller OS X brukeren vil imidlertid Google Earth etterligne en OpenGL - kompatibelt GPU i programvaren . Programvareemulering senker bildekvaliteten og gjengivelse hastighet.