Lunar baner er i form av kjeglesnitt . Kjeglesnitt inkluderer skjemaene parabolske , hyperbolske , sirkulære og elliptiske . Fordelen med å bruke MATLAB for konstruksjon og analyse av månens baner er fleksibiliteten av programmet : du kan opprette og plotte noen av disse typer av månens baner med omtrent samme metode. Instruksjoner , Lag et rundskriv Lunar bane.
En
Bestem hvor lenge du ønsker å analysere dette galskap bane. Ring den tiden som du ønsker å bruke " T." Bruk koden " t = linspace ( 0 , T, 1000 )" å fortelle MATLAB tiden din beslutning.
2
Bestem på verdi for radius. Ring denne verdien "r ".
3
Lag bevegelse på x- aksen med koden " x = r * cos (t ) . "
4 < p> Lag bevegelse på x- aksen med koden " y = r * sin (t ) . "
5
Plot månens bane. Ring tomten funksjonen til å vise plottet. Bruk koden " plot ( x , y ) . "
Lag en elliptisk Lunar bane.
6
Bestem hvor lenge du ønsker å analysere dette galskap bane. Ring den tiden som du ønsker å bruke " T." Bruk koden " t = linspace ( 0 , T, 1000 )" å fortelle MATLAB tiden din beslutning.
7
Bestem verdien for radius -aktig avstand på x- aksen. Ring denne verdien "a ".
8
Bestem på verdi for radius -lignende avstand på y- aksen . Ring denne verdien "b ".
9
Lag bevegelse på x- aksen med koden " x = a * cos (t ) . "
10
Lag bevegelse på x- aksen med koden " y = b * sin (t ) . "
11
Plot månens bane. Ring tomten funksjonen til å vise plottet. Bruk koden " plot ( x , y ) . "
Lag en Parabolic Lunar bane.
12
Bestem deg for hvor lenge du ønsker å analysere dette galskap bane. Ring den tiden som du ønsker å bruke " T." Bruk koden " t = linspace ( 0 , T, 1000 )" å fortelle MATLAB av din tid avgjørelse .
13
Bestem på verdi for avstanden mellom banen og månen ved møtepunktet av banen i rommet. Ring denne verdien "a ".
14
Lag bevegelse på x- aksen med koden " x = a * t ^ 2".
15
Opprett bevegelse på x- aksen med koden " y = 2 * a * t ".
16
Plot månens bane. Ring tomten funksjonen til å vise plottet. Bruk koden " plot ( x , y ) . "
Lag en Hyperbolsk Lunar bane.
17
Bestem deg for hvor lenge du ønsker å analysere dette galskap bane. Ring den tiden som du ønsker å bruke " T." Bruk koden " t = linspace ( 0 , T, 1000 )" å fortelle MATLAB av din tid avgjørelse .
18
Bestem på verdi for avstanden mellom banen og månen ved møtepunktet av banen i rommet. Ring denne verdien "a ".
19
Lag bevegelse på x- aksen med koden " x = a * t ".
20
Lag bevegelse på x-aksen med koden " y = a /t ".
21
Plot månens bane. Ring tomten funksjonen til å vise plottet. Bruk koden " plot ( x , y ) . "