Tele -immersion er prosessen med å kommunisere med kolleger eller kollegaer over en Internett -tilkobling i en datagenerert holografisk plass . Tele -immersion er en forlengelse av tidligere former for videokonferanser og virtual- reality -programmer . Den første bruken av teknologien som er involvert kommunikasjon mellom medlemmer av staber av University of North Carolina og University of Pennsylvania . Tele - Immersion
Tele -immersion gjør at en rekke mennesker på forskjellige steder for å samarbeide med hverandre i et simulert datamaskin miljø . Holografiske , simulert miljø er basert på et rom som er dekket av en rekke kameraer som registrerer forskjeller i belysning og gjenstander og mennesker i rommet som skal gjenskapes i den virtuelle verden . Tele -immersion studio ved UC Berkeley har 48 kameraer i hele rommet for å spille miljøet. Ved å bruke et stort antall kameraer , gjør fremgangsmåten ifølge tele -nedsenking bildet til å bevege seg i takt med øyne og hode bevegelse av tele - nedsenking brukeren i en mer fluid måte enn ved bruk av tidligere applikasjoner, slik som virtuell virkelighet.
Utdanning
utdanningsinstitusjoner er noen av de store brukere og utviklere av tele -immersion , med opprinnelige utviklingen av teknologien skjer ved University of North Carolina og National Tele - Immersion Institute, ifølge Tech FAQ . Tele -immersion kan være en fordel for studenter og lærere som er spredt rundt om i verden , men kan knyttes i den virtuelle tele -immersion verden for en klasse , for å utveksle ideer eller å presentere demonstrasjoner .
teknologi
ulempene med tele -immersion inkluderer store og kostbar teknologi som kreves . De første forsøkene på tele -immersion opererte med en hastighet på tre bilder per sekund som en frekvens , men som resulterte i " jerky " bevegelse . For å løse problemet , kreves tele -immersion bruk av store stasjonære datamaskiner med stort minne søknad å fullføre de nødvendige beregninger og oppdater med en hastighet raskere enn tre bilder per sekund. Tidlig anvendelser av tele -immersion kreves bruk av vernebriller og hodesett for å spore de øyebevegelser til brukeren , selv om disse elementene var tungvint og lignet den teknologien som brukes med virtual- reality -programmer .
bruker
ved å benytte eye- gjenkjennelse teknologien , og har tele -immersion brukeren en mer realistisk virtuell verden enn de som tilbys av videokonferanser. Ved å bruke denne teknologien , kan brukerne samhandle med andre i det som synes å være en plass innenfor sitt nærmiljø , i stedet for en videokonferanse der problemer kan oppstå med øye linjer . En rekke bruksområder kan bli innlemmet i tele -immersion , inkludert 3D CAD design, underholdning og 3D motion capture av kroppens segmenter , Tele - Immersion @ UC Berkeley rapporter.