Pedagogisk programvare i dag er mer enn grunnleggende instruksjonsvideoer programmer. Stadig mer sofistikerte og utbredt i dagens skole , er gratis og for kostnader programvare nå utviklet for å hjelpe elever og lærere med organisering , produktivitet , forskning , presentasjon og læring. Studenter som kanskje ikke liker å sitte i klassen lytter til et foredrag eller fylle ut regneark kan perk opp ved tanken på en pedagogisk spill designet for å undervise i matematikk ved hjelp av lyd og grafikk . Multimedia
Multimedia er innhold som kombinerer mer enn én metode for kommunikasjon , som for eksempel video, tekst , grafikk og lyd . Multimedia er effektivt til å fange mange typer elever , som for eksempel studenter som foretrekker visuell eller auditiv læring. Noen multimedia er interaktivt , noe som betyr at brukerens input påvirker funksjonaliteten til programmet . SchoolForge lister mange gratis multimedia-programmer for utdanning, inkludert video og lyd redaktører, en 3D-innhold skaperen , en skjerm og lydopptak program , grafikk redaktører, multimedia spillere og Internett-TV- plattformer .
Student Programvare
Glem frakte hjem bøker - dagens hjemmelekse krever en datamaskin .
Studenter kan ha nytte av tutorials , programmer, instruksjonsvideoer spill og simuleringer, og problemløsende programmer. Opplæringen programvare , ofte multimedia, instruerer gjennom veiledet , sekvensiell instruksjon, pre - og post- testing, og drill - og - praksis økter. Søknad programvare tilbyr praktiske bruksområder for studenter, for eksempel tekstbehandling , database management , og skoledager vedlikehold. Spill og simuleringer motivere og renter elever som lærer ny informasjon eller gjennomgått tidligere undervist leksjon. Simuleringer har en ekstra fordel for sikkerheten , slik at studentene skal lære om prosedyrer som kan være farlig å fullføre i et klasserom setting. Problemløsning programvare vektlegger kritisk tenkning og logikk som studenter forsøke å resonnere seg gjennom problemer og problemer . Internett vert en overflod av web- baserte e -læring programmer som bruker " Web 2.0 "-teknologi , som for eksempel personlige og profesjonelle blogger , sosiale nettsteder, notater applikasjoner, leksehjelp og media - deling tjenester.
lærer og administrator programvare
Ingen flere beregning karakterer for hånd, produktivitet programvare gjør beregningene for lærere.
Lærere og administratorer ha nytte av programmer , så vel som de gjør bruk av oppmøte og karakterboken programmer , regneark og regnskap og planlegging programvare . Lærere kan også ansette presentasjon programvare i sine instruksjonsvideoer design og integrere programmer for å gå elevene skjønt brainstorming aktiviteter som en del av en leksjon plan . Lærere og administratorer kan også gjøre bruk av Web 2.0- programmer designet for å hjelpe til med nettverksbygging, forskning og organisasjon .
Custom og systemprogramvare
Skolekretser kan leie en software selskap å utforme et program for å dekke spesielle behov . I dette tilfellet , selskapet utvikler tilpasset programvare basert på et distrikt , skole eller klasserom er bestemt datasystem og forvaltningens behov. Eksempler på tilpasset programvare inkluderer student databaser, state testing instruksjon og praksis , matematikk og grammatikk programmer skreddersydd mot spesifikke mangler, og språkpraksis for engelskspråklige elever . Systemet er programmert til å jobbe i mange situasjoner og er ikke spesifikke for en bestemt skole . Systemprogramvaren inkluderer operativsystemer, oppgavelinjer , enhetsdrivere, sikkerhet softare , programmeringsspråk utvikling programvare og stasjonære og arbeidsmiljøkartlegging programmer.